۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۲۵

پیگیری های مهر نتیجه داد؛

سینما «فلسطین همدان»به افتتاح نزدیک شد/ وعده ای برای چهارم مهرماه

سینما «فلسطین همدان»به افتتاح نزدیک شد/ وعده ای برای چهارم مهرماه

همدان-پیگیری وضعیت سینما فلسطین همدان که به عنوان پرونده استانی مهر در دستور کار قرار گرفت و چندمرتبه توسط خبرگزاری مهر دنبال شد اکنون به نتیجه نزدیک شده و مسئولان از افتتاح آن در مهرماه سخن می گویند.

به گزارش خبرنگار مهر، پرونده پیگیری ساخت و تجهیز و بازگشایی سینما فلسطین همدان که به عنوان پرونده استانی مهر در دستور کار این رسانه قرار گرفته بود و چندین مرتبه توسط خبرگزاری مهر پیگیری و دنبال شد اکنون به نتیجه نزدیک شده و مسئولان از افتتاح آن در مهرماه سخن می گویند.

رئیس حوزه هنری استان همدان در گغتگو با مهر از افتتاح سینما فلسطین همدان همزمان با آغاز بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان در همدان خبر داد.

سید محمدباقر حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از ویژگی های برگزاری جشنواره فیلم های نوجوانان در همدان تجهیز سالن ها و فضاهایی مانند سینماهای استان ازجمله سینما فلسطین است، اظهار داشت: با توجه به برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان در همدان تجهیز سینما فلسطین همدان سرعت گرفت.

وی با بیان اینکه تجهیز سریع سینما فلسطین همدان مورد حمایت استانداری و سازمان مدیریت استان قرار گرفته است، افزود: کف پوش سالن یک و سالن دو سینما انجام شده است.

رئیس حوزه هنری استان همدان بیان کرد: دکور تکمیل و نقاشی ها انجام شده و نورپردازی در حال انجام است و صندلی ها نیز در حال ارسال بوده که امروز نخستین محموله آن به همدان می رسد.

حسینی با اشاره به اینکه تجهیزات نور و صدا و تصویر سینما فلسطین نیز به زودی نصب خواهد شد، اظهار کرد: امیدواریم نصب تجهیزات با توجه به سرعتی که کارها گرفته تا چهارم مهرماه تمام شود.

وی از افتتاح سینما فلسطین همدان همزمان با آغاز بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان در همدان خبر داد و گفت: احتمال افتتاح سینما فلسطین همدان در این تاریخ قطعی بوده مگر اینکه مشکلی برای تامین اعتبار و تکمیل تجهیزات به وجود بیآید.

رئیس حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه استانداری همدان تعهدات خود را نسبت به پرداخت اعتبار انجام داده است، بیان داشت: ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی استانداری همدان پرداخت شده و البته کمک ها برای تجهیزات نیز ادامه داشته است.

حسینی با اشاره به اینکه شرکت های فیلمسازی نیز تجهیزات تعهد شده را برای سینما ارسال کردند، عنوان کرد: سینما فلسطین همدان در دو سالن شماره یک که کاملا سینمایی بوده و سالن شماره دو به نام نگارخانه و تماشاخانه حوزه هنری که دو منظوره بوده، چهارم مهر ماه افتتاح می شود.

سینما فلسطین در میدان اصلی شهر همدان قرار گرفته و یکی از دو سینمای شهر همدان است که درسال ۱۳۱۰ با نام الوند و با حضور هنرمندان به صورت یک سالن لژ و بالکن با ظرفیت ۵۰۰ صندلی افتتاح و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در سال ۱۳۶۰ با ظرفیت ۵۰۰ صندلی در دو سالن لژ و بالکن با دو دستگاه آپارات KPT توسط بنیاد مستضعفان بازسازی شد.

این سینما از زمستان سال ۸۵ به دلیل گودبرداری مجموعه تجاری پشت آن تعطیل و پس از اتمام گود‌برداری و صدور مجوز کمیسیون ماده ۵ مبنی بر استحکام ساختمان سینما، این مکان آماده بازسازی و زیبا‌سازی و تبدیل به دو سالن مجهز و به روز شد که گفته می شود سینما فلسطین همدان چهارم مهرماه سال جاری پس از گذشت ۹ سال تعطیلی آغوش خود را به روی دوستداران سینما باز خواهد کرد.

باید تاکید کرد کرد که پرونده سینما فلسطین همدان به عنوان پرونده استانی مهر چندین بار توسط خبرگزاری مهر پیگیری و دنبال شده و اکنون پس از گذشت چندین ماه پیگیری های مهر به نتیجه می رسد.

کد خبر 2919338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha