۵ مهر ۱۳۹۴، ۲۱:۴۰

پیگیری مهر؛

استاندار همدان: بازگشایی سینما فلسطین خواسته رسانه های استان بود

استاندار همدان: بازگشایی سینما فلسطین خواسته رسانه های استان بود

همدان- در حالی خبرگزاری مهر در گزارش های متعدد بازگشایی سینما فلسطین را پیگیری کرده بود، استاندار همدان تحقق این مهم را از خواسته های رسانه های استان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدناصر نیکبخت شامگاه یکشنبه در آئین بازگشایی سینما تئاتر فلسطین همدان با اشاره به هفته دفاع مقدس و تسلیت فاجعه جانسوز منا، اظهار داشت: لغو افتتاحیه جشنواره فیلم نوجوان از سوی مجموعه مدیریت جشنواره اقدام مناسبی بوده است.

استاندار همدان گفت: بازگشت مجدد جشنواره فیلم به همدان مدیون و مرهون تلاش ها و حمایت وزیر ارشاد و همه مردم همدان بوده است و از مدیر عامل سازمان سینمایی فارابی، دیگر مسئولان و همه کسانی که در برگزاری جشنواره نقشی داشتند و دل نوجوانان این خطه را شاد کردند سپاسگزار هستم.

نیکبخت با اشاره به اینکه امروز دنیا بیش از اینکه صدای شادی بشنود صدای خشونت، جنگ و ترور را می شنود، بیان کرد: در این ماجرا کودکان، ‌نوجوانان و جوانان بیش از همه قربانی می شوند.

وی اضافه کرد: از آنجایی که ضمیر کودکان و نوجوانان بسیار پاک است و آماده یادگیری بهترین فرهنگ ها و آموزش هاست در تلاش هستیم همدان به قطب برنامه های کودک و نوجوان تبدیل شود.

استاندار همدان تاکید کرد: از طریق سینما و تئاتر می توان مذموم بودن و نکوهش جنگ را به کودک و نوجوان آموخت.

نیکبخت با اشاره به بازگشایی سینما تئاتر فلسطین، ‌افزود: کلمه بازسازی در مورد سینما فلسطین معنا ندارد، ‌چراکه همه چیز از بیخ و بن ساخته شد.

وی با بیان اینکه حدود دو میلیارد تومان هزینه سینما فلسطین شده است، ادامه داد: حدود یک میلیارد تومان هزینه های بازسازی سینما فلسطین را استانداری از اعتبارات استانی تامین کرده است.

استاندار همدان با افزودن این مطلب که استانداری همدان آمادگی برگزاری برنامه های مرتبط با حوزه فرهنگی، هنری و سینمایی را دارد، گفت: آثار برگزاری برنامه ها و جشنواره های این چنینی بسیار گسترده است و استانداری همدان همواره از آن استقبال می کند.

نیکبخت با اشاره به اینکه رسانه ها دو خواسته از استانداری داشتند، ادامه داد: برگرداندن جشنواره فیلم نوجوان به همدان و بازگشایی سینما فلسطین خواسته رسانه های استان بود که هر دو به وقوع پیوست.

وی با اشاره به اینکه سینما فلسطین در سال ۱۳۱۰ ساخته شد و سابقه زیادی دارد، گفت: نام این سینما در گذشته سینما الوند بود و برخی از هنرمندان خواهان این هستند که نام این سینما الوند باشد.

استاندار همدان با تاکید براینکه فلسطین بخشی از سیاست های اسلام است، ادامه داد: نام فلسطین باید پابرجا بماند و این سینما به نام سینما تئاتر فلسطین نامگذاری می شود و سالن های آن به نام الوند شماره گذاری می شود.

سینما فلسطین در میدان اصلی شهر همدان قرار گرفته و یکی از دو سینمای شهر همدان است که درسال ۱۳۱۰ با نام الوند و با حضور هنرمندان به صورت یک سالن لژ و بالکن با ظرفیت ۵۰۰ صندلی افتتاح و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در سال ۱۳۶۰ با ظرفیت ۵۰۰ صندلی در دو سالن لژ و بالکن با دو دستگاه آپارات KPT توسط بنیاد مستضعفان بازسازی شد.

این سینما از زمستان سال ۸۵ به دلیل گودبرداری مجموعه تجاری پشت آن تعطیل و پس از اتمام گود‌برداری و صدور مجوز کمیسیون ماده ۵ مبنی بر استحکام ساختمان سینما، این مکان آماده بازسازی و زیبا‌سازی و تبدیل به دو سالن مجهز و به روز شد که گفته می شود سینما فلسطین همدان چهارم مهرماه سال جاری پس از گذشت ۹ سال تعطیلی آغوش خود را به روی دوستداران سینما باز خواهد کرد.

باید تاکید کرد کرد که پرونده سینما فلسطین همدان به عنوان پرونده استانی مهر چندین بار توسط خبرگزاری مهر پیگیری و دنبال شده و اکنون پس از گذشت چندین ماه پیگیری های مهر به نتیجه می رسد.

کد خبر 2926148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha