۱۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۳

بابک نکویی در گفتگو با مهر:

«استریپی» در متروی تورنتو به نمایش درآمد/ حضور در «کلیک» هلند

«استریپی» در متروی تورنتو به نمایش درآمد/ حضور در «کلیک» هلند

کارگردان انیمیشن «استریپی» درباره حضورهای بین‌المللی این اثر به ویژه در جشنواره‌هایی که در فضای باز برگزار می‌شوند، توضیح داد.

بابک نکویی کارگردان انیمیشن «استریپی» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور بین المللی این انیمیشن در جشنواره‌هایی با فضای باز و با تعداد تماشاچیان بالا، گفت: این انیمیشن ابتدا در شهر سن‌‌پترزبورگ روسیه و در مرکز شهر روی پل متحرک تروتسکی روی رودخانه ناوا در جشنواره Multi-Bridge CTC نمایش داده شد.

انیمیشن استریپی

وی با اشاره به اینکه این انیمیشن در ۳۰۰ مونیتور TTC در ایستگاهای مترو شهر تورنتو در جشنواره «Toronto Urban Film Festival » نیز نمایش داده شد، عنوان کرد: جشنواره « TUFF» کانادا روزانه با حدود یک میلیون و دویست هزار بازدیدکننده در بیشتر از شصت ایستگاه مترو در شهر تورنتو بزرگترین جشنواره فضای باز آمریکای شمالی محسوب می‌شود.

به گفته وی، هر دو جشنواره سن پترزبورگ و تورنتو به دلیل نوع نمایش متفاوتشان جزو پربیننده‌ ترین جشنواره‌های دنیا به شمار می روند.

این انیماتور بیان کرد: جشنواره «مولتی بریج» Multi-Bridge CTC هر ساله در فصل تابستان در دو شهر آمستردام هلند و سن‌پترزبورگ روسیه برگزار می‌شود و پربازدیدکننده ترین جشنواره فضای باز اروپا به شمار می رود.

نکویی در پایان با اشاره به اینکه انیمیشن «استریپی» پیش از این در جشنواره «مولتی ویژن» روسیه حضور یافته است، بیان کرد: این انیمیشن ایرانی در جشنواره «کلیک» هلند نیز پذیرفته شده‌ و به زودی در این رقابت شرکت می‌کند.

انیمیشن استریپی

انیمیشن کوتاه «استریپی» با زمان چهار دقیقه توسط بابک و بهنود نکویی کارگردانی شده است و توانسته به بیشتر از سی جشنواره بین المللی فیلم و انیمیشن همچون «انسی» فرانسه، «انماموندی» برزیل، «انیمست» رومانی، «ناتینگهام» انگلستان، «مانسترا» پرتقال، «لس آنجلس فیست» آمریکا، «اکسپو تونز» آرژانتین، «ایماجیناریا» ایتالیا، و «کلیک» هلند راه پیدا کند.

همچنین این انیمیشن توانست در هفدهمین جشن خانه سینما در سه بخش بهترین فیلم، کارگردانی و فضا سازی نامزد دریافت جایزه و در بخش بهترین متحرک سازی برنده تندیس طلایی جشنواره شود.

داستان این فیلم در مورد کارگر آرام کارخانه ای است که از فضای یکنواخت و خاکستری کارخانه خسته شده و تصمیم می‌گیرد خلاقیتش را برای بر هم زدن تکرار و یکنواختی به کارگیرد.

کد خبر 2928718

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha