۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۹

توسط نشر تیسا؛

«مدیریت دانایی استراتژیک» به چاپ دوم رسید

«مدیریت دانایی استراتژیک» به چاپ دوم رسید

کتاب «مدیریت دانایی استراتژیک» نوشته محسن قدمی توسط انتشارات تیسا به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «مدیریت دانایی استراتژیک» با عنوان فرعی «با تمرکز بر زندگی و فرهنگ اجتماعی و سازمانی» نوشته محسن قدمی به تازگی توسط انتشارات تیسا به چاپ دوم رسیده است.

نویسنده اثر، عرصه جدیدی از رهیافت های مدیریت نوین را با لحاظ کردن ملاحظات بومی سازی مورد توجه قرار داده است. تفکر به دور ریختن نگرش ها، انگاره‌ها و مدل‌ها و رویکردهای ناکارآمد و جایگزین کردن آن ها با مبانی جدید مدیریت دانایی استراتژیک که ضرب آهنگ منعطفی را بین مقتضیات دنیای امروز با محور قرار دادن انسان فکری و معنوی و ساماندهی نظام‌ها، فرایندها و فناوری‌های زنده حول محور آن ایجاد می‌کند، تنها مسیری است که دستیابی شایسته به آینده ناشناخته و غیرقابل پیش بینی را در عرضه رقابت آن هم به گستره تمام جهان امکان پذیر می کند.

کتاب «مدیریت دانایی استراتژیک» ۱۱ فصل دارد که عناوین شان به ترتیب عبارت است از: سرآغازی بر شناخت ناشناخته‌ها، تئوری نظم در آشفتگی یا تئوری خلقت زیربنای مدیریت دانایی، نقدی بر مکاتب و نظریه های مرسوم و سنتی مدیریت، شناخت مفهوم مدیریت نوین در قالب مکتب مدیریت دانایی، جانمایی اصول چهارگانه تئوری نظم در آشفتگی (خلقت) در مکتب مدیریت دانایی، سازمان ها و جوامع یاددهنده و یادگیرنده در مدیریت دانایی، کنترل و نظارت در جوامع و سازمان های دانایی محور، تحقق نظام های دووجهی در مدیریت دانایی استراتژیک، شکل گیری سازمان های زنده بر محور مدیریت دانایی، رابطه مدیریت دانایی و اثربخشی اجتماعی و سازمانی، بهترین نمونه های عملی مدیریت دانایی استراتژیک.

چاپ اول کتاب مذکور، زمستان گذشته با شمارگان ۲ هزار نسخه وارد بازار شد و حالا نسخه های چاپ دوم آن به کتابفروشی‌ها عرضه شده است.

این کتاب به عنوان کتاب برگزیده سازمان اسناد و کتابخانه ملی، انجمن روابط عمومی ایران، انجمن علمی مدیریت فرهنگی ایران، دانشکده مدیریت و اقتصاد علوم و تحقیقات آزاد تهران، انجمن مدیریت استراتژیک ایران، انجمن مدیریت ایران، انجمن مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری آزاد قزوین و انجمن مدیران فرهنگی معرفی شده است.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

در سال‌های اخیر مکتب «مدیریت ارزش» به عنوان نسل سوم مدیریت دانایی با برداشتی جدید در مدیریت سازمانی و اجتماعی شکل گرفته است که فلسفه وجودی سازمان یا جامعه و یا حتی بازار و اقتصاد جهانی را از طریق «ارزش ها» تعیین و تبیین می کند. امروزه روش عملیاتی سازی این مکتب به نام «مدیریت با استفاده از ارزش‌ها» در تعداد قابل توجهی از جوامع و سازمان های معتبر و شهرهای مهم جهانی پیاده شده است و اصلی ترین عامل طبقه بندی سازمان‌های پس از دو هزار و شهرهای الکترونیک براساس گروه های انسانی تاثیرگذار از طریق بنیاد جهانی علمی _ پژوهشی فورچون است. این مدل تلفیق شایسته ای از روش های مدیریت براساس دانایی و تبلور ارزش های انسانی است و ذهن، تفکر، احساس و حتی عرفان را با هم عجین و آمیخته می کند.

مدل های جدید مدیریت مثل مدیریت دانایی و مدیریت ارزش با عرفان ارتباط تنگاتنگی دارند که با آن می‌توان راز و رمز خلقت و طبیعت را به ویژه از طریق عملیاتی سازی ارزش های الهی و اخلاقی در کنار ارزش های اقتصادی دریافت.

چاپ دوم این کتاب با ۲۸۸ صفحه، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۲۳۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 2931263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha