۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۱

رصد آسمان شب در مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران

رصد آسمان شب در مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران

ویژه برنامه هفته جهانی فضا با شعار اکتشاف، چهارشنبه ۱۵ مهرماه جاری در مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، از زمانی که سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۹ روزهای ۴ تا ۱۰ اکتبر برابر با ۱۲ تا ۱۸ مهر را به عنوان «هفته جهانی فضا» اعلام کرد، این هفته به بزرگترین رویداد فضایی عمومی در دنیا تبدیل شده است و سازمانها و نهادهای مختلفی در اغلب کشورها، برنامه های مهمی را برای آشنایی مردم با فناوریهای فضایی ترتیب می دهند.

مرکز علوم و ستاره شناسی تهران نیز هر سال یکی از این روزها را جشن می‌گیرد و امسال ۱۵ مهر را به عنوان روز جهانی فضا اعلام کرده است.

ویژه برنامه این مرکز به مناسبت هفته جهانی هوافضا با هدف آشنایی شهروندان با اکتشافات انجام شده در فضا و مسائل مرتبط با دانش فضایی کشور است که روز چهارشنبه ۱۵ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در تالار کهکشان مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برگزار می‌شود.

با انتخاب شعار اکتشاف برای هفته جهانی فضا در سال ۲۰۱۵، یکی از موضوعات سخنرانی برنامه به این شعار اختصاص دارد و کوروش رکنی، کارشناس سازمان فضایی ایران سخنرانی خود را با موضوع «نجوم، اکتشافات فضایی و فعالیتهای ایران در فضا» به علاقه‌مندان ارائه خواهد داد.

سخنران دیگر این برنامه نیز، پروفسور نعمت الله ریاضی، فیزیکدان و کیهان‌شناس است که سخنرانی خود را با موضوع «نجوم در فضا» ارائه می کند.

رصد آسمان شب، اجرای گنبد بادی، اجرای موسیقی زنده، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز به نفرات برتر از دیگر برنامه‌های این همایش علمی هفته جهانی فضا است.

کد خبر 2932440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha