۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۰

آیت الله نوری همدانی تأکید کرد:

حادثه منا نباید تکرار شود/ افزایش وحدت برای حفظ انقلاب

حادثه منا نباید تکرار شود/ افزایش وحدت برای حفظ انقلاب

قم - یکی از مراجع تقلید شعیان گفت: باید فکری کرد تا حوادثی همچون حادثه منا در حج امسال دیگر پیش نیاید و در این باره لازم است برنامه‌هایی درنظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر‏، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی قبل از ظهر یکشنبه در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: باید فکری کرد تا حوادثی همچون حادثه منا در حج امسال دیگر پیش نیاید و در این باره لازم است برنامه‌هایی در پیش گرفته شود.

وی بیان داشت: در اسلام کسانی که مستطیع هستند و اما قدرت رفتن به حج به دلیل کهولت سن و یا مسئله‌ای دیگر ندارند باید برای خود نایب بگیرند و فقط در این مورد ذکر شده که کسی که زنده است می‌تواند برای خود نایب بگیرد.

مسلمانان با اتحاد خود مسجدالاقصی و حرمین شرفین را در دست بگیرند

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه ما باید در فرهنگ خود بسیار مقاوم باشیم، افزود: مسجدالاقصی برای تمامی مسلمانان است و باید مسلمانان با یکدیگر متحد شده و مسجدالاقصی و حرمین شرفین را در دست بگیرند.

وی ابراز داشت: جنایات عربستان بسیار سنگین است و کاری که در یمن شروع کرده را هیچ انسانی قبول ندارد و به دلیل قبیله‌ای بودن حکومت عربستان و نداشتن قانون اساسی و همدستی با آمریکا علاوه بر مذهب از لحاظ سیاسی نیز با ما مخالف است.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: ‌ وهابیون عربستان خون و جان شیعیان را حلال می‌دانند و حتی برای آن قیام می‌کنند تا ما را از بین ببرند. وهابیت داعش و بوکو حرام را عبادت می‌داند این نشان می‌دهد که فرهنگ عربستان تا چه اندازه تقلیل کرده است.

مسلمانان باید برای حفظ انقلاب اسلامی وحدت را افزایش دهند

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) در حدیثی ذکر کرده‌اند زمانی که همه شهر‌ها را فتنه فرابگیرد امام زمان ظهور می‌کند و فتنه را رفع می‌کند.

مرجع تقلید شعیان عنوان کرد: ما باید آمادگی داشته باشیم و در راه انقلاب اسلامی قدم برداریم. ما مأمور به وظیفه هستیم و نباید به نتیجه فکر کنیم.

آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: ما باید دشمن و نقشه‌های دشمن را بشناسیم و قدرت و وحدت خود را افزایش داده و برای حفظ انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

کد خبر 2937966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha