۲۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۹

رئیس پژوهش و فناوری منطقه ویژه پارس:

ساماندهی مسائل زیست‌محیطی در اولویت منطقه ویژه پارس است

ساماندهی مسائل زیست‌محیطی در اولویت منطقه ویژه پارس است

بوشهر - رئیس پژوهش و فناوری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: ساماندهی مسائل زیست‌محیطی در اولویت منطقه ویژه پارس است.

به گزارش خبرنگار مهر، خشایار پورمحمد شاهینی صبح جمعه در نشست هماهنگی منطقه ویژه علم و فناوری استان بوشهر اظهار داشت: ۲۹ فاز برای منطقه ویژه پارس طراحی شده است که در مجموع بین ۷۰۰ تا ۷۲۵ میلیون مترمکعب تولید گاز خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳ فاز پارس جنوبی به بهره‌برداری رسیده است، اضافه کرد: فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی نیز به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس پژوهش و فناوری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به فعالیت ۴ سازمان در پارس جنوبی، افزود: شرکت نفت و گاز پارس در زمینه استخراج، مجتمع گازی در زمینه پالایش، شرکت‌های پتروشیمی و منطقه ویژه پارس در پارس جنوبی فعالیت دارند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس، بندر پارس، راه‌های مواصلاتی، گمرکات و . . . از جمله ظرفیت‌های این منطقه عظیم هستند.

حمایت از مراکز و پارک‌های علم و فناوری

پورمحمد شاهینی با بیان اینکه تعامل گسترده با موسسات پژوهشی یکی از سیاست‌های مدیریت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است، بیان کرد: دفتر همکاری مشترک انتقال فناوری پارک علم و فناوری در منطقه ویژه پارس راه‌اندازی شد.

وی همچنین به برگزاری سمینارهای پژوهشی با حضور نخبگان در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اشاره کرد و گفت: توجه به مسائل زیست‌محیطی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دستور کار است.

رئیس پژوهش و فناوری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: به عنوان یک نیاز فناورانه باید به تکنولوژی‌هایی دست یابیم که مسائل زیست‌محیطی را ساماندهی کنیم.

وی از آمادگی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای همکاری در چارچوب قوانین وزارت نفت خبر داد و افزود: آماده هستیم که زیرساخت‌هایی همچون آب، برق، زمین و . . را برای راه‌اندازی مراکز و پارک‌های علم و فناوری تامین کنیم.

کد خبر 2941939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha