۱۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۳۹

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری:

کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار می گیرد

کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار می گیرد

شهرکرد - مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: کشت گیاهان دارویی در استان چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار می گیرد.

طاهر نوربخش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه  کشت گیاهان دارویی در  استان چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار می گیرد، اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری یکی از استان های کوهستانی منطقه جنوبی زاگرس است که رویشگاه بسیاری از گیاهان دارویی است.

وی افزود: وضعیت آب و هوایی این استان به گونه ای است که بسیاری از گیاهان دارویی با ارزش در این استان رشد می کنند و باید از این فرصت استفاده کرد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هم اکنون ۹ نقطه پایلوت برای کشت گیاهان دارویی در استان چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این منطقه ها بیش از ۲۰ نوع گونه گیاه دارویی کشت می شود.

وی افزود: کشت گیاهان دارویی در وسعتی حدود ۲۰ هکتار انجام می شود که این امر نقش مهمی در برسی کشت گیاهان دارویی و فرهنگ سازی در این خصوص دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی ظرفیتی برای توسعه چهارمحال و بختیاری به شمار می رود که با توسعه کشت گیاهان دارویی صنایع تبدیلی در حوزه داروهای گیاهای نیز در این استان فعال می شود و زمینه اشتغال و توسعه استان را فراهم می آورند.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون در استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۳۵۰ گونه خاص گیاهان دارویی در مناطق کوهستانی و جنگلی رویش دارد.

گیاهان دارویی مهم استان چهارمحال و بختیاری شامل بنگدانه، سنبله نقره ای، شاه اسپرم، آنغوزه، آویشن دنایی، بابا آدم، باریجه، برازمبل، بابونه اوره آ، بنفشه معطر، بالنگو، پنج انگشت، خلال دندان، موسیر، تره، توت روباه، مخلصه (بابونه کبیر)، خار مقدس، مریم نخودی، ختمی، همیشه بهار، مارچوبه، زرین گیاه، سداب، صابونی، عروسک پشت پرده، علف طلایی، غافث، فراسیون سفید، گاو زبان اروپائی، کاه مکی، کرچک، کاسنی، عدس الملک، گاو زبان افعی، گاو زبان ایرانی، گریندلیا، گزنه، گل ماهور، گلپر، دم شیر، رازیانه، وشا، روناس، ریحان، خون فام، زنیان، ناخنک و... است که کاشت و تولید و فراوری انها می تواند زمینه توسعه استان و ایجاد اشتغال جوانان استان فراهم کند.

کد خبر 2958523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha