۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۰۷

ترانزیت ۷.۱ میلیون کالا از مرزهای آبی و زمینی

ترانزیت ۷.۱ میلیون کالا از مرزهای آبی و زمینی

در ۷ ماهه اول سال ۹۴ بيش از ۷ ميليون و ۱۰۲ هزار تن كالا از ۳۲ مرز فعال زمينی و آبی كشور ترانزيت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد عطرچیان با بیان اینکه در ۷ ماهه اول امسال از مجموع کالاهای ترانزیت شده، ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار  تن را مواد نفتی و ۳ میلیون و ۸۵۱ هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده‌اند، گفت: عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، انواع ترکیبات شیمیایی، انواع پنبه، لوازم خانگی و مواد غذایی بوده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، افزود: در این مدت، از میان مرزهای کشور بندرعباس با یک میلیون و ۹۶۸ هزار تن معادل۲۷.۷ درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای پرویز خان با  ۲۴ درصد، باشماق با ۱۲ درصد و بازرگان با ۱۰.۷ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی ادامه داد: در زمینه ترانزیت خروج کالا از کشور، بندر امام با ۲ میلیون و ۳۰۲هزار تن معادل  ۴/۳۲ درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای بندرعباس با ۶.۸ درصد، لطف‌آباد با  ۷ درصد و سرخس با ۶.۶ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

عطرچیان بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدا عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: از ۳۲۳ هزار دستگاه تعداد سفر کامیون‌های حمل کننده کالاهای ترانزیتی، ۲۰۴ هزار دستگاه معادل ۶۳ درصد توسط کامیون ایرانی و مابقی توسط سایر ملیت‌ها از کشور حمل شده است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت استراتژیک و ژئو پلتیک خود به عنوان چهار راه ترانزیتی آسیا و اروپا دارای پتانسیل‌های کافی برای افزایش ترانزیت کالا و مسافر از طریق شیوه‌های گوناگون حمل و نقل است.

کد خبر 2959828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha