۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۵

در گفتگو با مهر مطرح شد:

پایتخت ژئوتوریسم ایران صاحب موزه می‌شود/معرفی جاذبه‌های اسرارآمیز

پایتخت ژئوتوریسم ایران صاحب موزه می‌شود/معرفی جاذبه‌های اسرارآمیز

خرم آباد - مدیر کل زمین شناسی لرستان از راه اندازی موزه ژئوتوریسم در این استان خبر داد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: استان لرستان با قابلیت‌های منحصر به فرد در حوزه زمین شناسی یکی از استان‌های مطرح در این بخش است، استانی که به دلیل توپوگرافی خاص می تواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

سال گذشته پنج استان کشور کاندیدای انتخاب به عنوان پایتخت ژئوتوریسم ایران بودند که در این میان لرستان موفق شد با توجه به پتانسیل‌های موجود این عنوان را به خود اختصاص دهد.

http://media.mehrnews.com/old/Original/1392/04/12/IMG19450109.jpg

وجود ژئوپارک‌های طبیعی از جمله دره «شیرز» و بزرگترین زمین لغزش دنیا با قدمت ۱۱ هزار سال از لرستان استانی منحصر به فرد در حوزه ژئوتوریسم ساخته که طی ماههای گذشته شاهد ثبت ملی دره رویایی شیرز بودیم.

ایجاد موزه ژئوتوریسم در لرستان

ظهیر حیدری نژاد مدیر کل زمین شناسی لرستان در گفتگو با خبرنگار مهر از راه اندازی موزه ژئوتوریسم در استان لرستان خبر داد و اظهار داشت: این اقدام در راستای معرفی ظرفیتهای گردشگری در حوزه ژئوتوریسم استان راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه موزه ژئوتوریسم در راستای افزایش ماندگاری گردشگران در استان لرستان راه اندازی می شود، عنوان کرد: استان لرستان در سال ۹۲ به عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور معرفی شد که راه اندازی این موزه می تواند در معرفی ظرفیتهای موجود در این زمینه تاثیر گذار باشد.

مدیر کل زمین شناسی لرستان با بیان اینکه موزه ژئوتوریسم با استفاده از منابع دولتی احداث می شود، گفت: همچنین قرار داد اجرای آن با بخش خصوصی منعقد شده و هم اکنون ماکت های آن در حال ساخت هستند.

http://media.mehrnews.com/old/Original/1392/04/12/IMG19450292.jpg

حیدری نژاد با بیان اینکه این موزه در محل ساختمان سرباز دانشگاه لرستان سابق راه اندازی می شود، گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته موزه ژئوتوریسم لرستان تا پایان امسال راه اندازی می شود.

وجود زمین لغزش ۱۱ هزار ساله در لرستان

همچنین استان لرستان میزبان سيمره بزرگ ترين و گسترده ترين زمين لغزش جهان است. اين لغزش نزديک به ۱۱ هزار سال پيش روى داده و به نظر مى رسد يک زمين لرزه بزرگ ورقه اى به ستبراى ۳۰۰ متر و درازاى ۱۴ کيلومتر از آهک آسمارى را به ناگهان از روى يال شرقى کبيرکوه به پايين سُر داده است.

http://media.mehrnews.com/old/Original/1392/04/12/IMG19444273.jpg

ابرزمين لغزش سيمره در دامنه شمال خاورى کبيرکوه در مرز استان هاى لرستان و ايلام و ميان دو شهر پلدختر و دره شهر رخ داده است.

این ظرفیت ها در کنار جاذبه های بی بدیلی مانند اشترانکوه و دریاچه گهر به عنوان آلپ ایران و نگین زاگرس می تواند لرستان را به استانی سرآمد در صنعت ژئوتوریسم در دنیا تبدیل کند.

کد خبر 2974343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha