۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۲۱:۱۲

معاون عمرانی استانداری قزوین:

نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر در استان قزوین جدی گرفته شود

نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر در استان قزوین جدی گرفته شود

قزوین- معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: با توجه به بالا بودن عمر متوسط ناوگان حمل و نقل کالا ومسافر در استان باید نوسازی این شبکه برای تامین سلامت و ایمنی مردم جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل که در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهارداشت: عمر متوسط ناوگان باری استان بیش از ۱۹ سال و در کشور ۱۷ سال است  و در بخش ناوگان مسافری این عمر ۱۱ سال و در کشور ۱۰ سال است که باید خود را به میانگین کشوری برسانیم.

وی افزود: برای نوسازی و توسعه شبکه ناوگان حمل و نقل استان قزوین باید تدبیر کنیم زیرا تامین ایمنی مهم‌ترین عامل در مدیریت حمل و نقل است که این کار توسط رانندگان محقق می شود.

حبیبی تصریح کرد: استان قزوین در حمل و نقل ظرفیت ویژه ای دارد و با یک درصد جمعیت و دو درصد از راه‌های مواصلاتی و ترانزیتی کشور به عنوان شاهراه مواصلاتی شمال، غرب به شرق و جنوب کشور محسوب می شود که توجه به محورهای آن با رویکرد ملی باید بررسی شود.

کاهش ۵۰ درصدی سوانح جاده ای در استان

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: با مجموعه اقدامات انجام شده درمدت هشت سال گذشته شاهد کاهش ۵۰  درصدی سوانح منجر به فوت بودیم و تعداد کشته ها از ۷۰۰ نفر به ۳۴۰ نفر در سال گذشته کاهش یافت.

وی بیان کرد:ضمن بهسازی و اصلاح نقاط حادثه خیز و بزرگراهی شدن مسیرها رانندگان هم نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی بهتر عمل کردند که این کار موجب کاهش سوانح در استان شده است.

حبیبی گفت: حضور موثر پلیس در جاده ها، اعمال قانون، فرهنگ سازی و ایمن سازی جاده ها از عواملی است که موجب شده در محور های مواصلاتی استان شاهد کاهش تلفات و سوانح باشیم که این روند باید همچنان با همکاری مردم و مسئولان تداوم یابد.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل استان قزوین از برنامه هایی است که در اولویت کاری مسئولان قرار دارد و امیدواریم با تامین اعتبار لازم در این زمینه نیز اقدامات موثری صورت گیرد.

 

کد خبر 3002053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha