۱ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۲۶

آزمون سراسری مداحان عتبات برگزار می شود

آزمون سراسری مداحان عتبات برگزار می شود

مدير جذب و سازماندهی معاونت امورفرهنگی بعثه‌ مقام‌معظم رهبری گفت: به منظور بكارگيری داوطلبان مداحی از سراسر كشور برای اعزام در معيت كاروان های عتبات عاليات، آزمون سراسری جذب مداحان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی پروانه گفت: با توجه به اجرای موفقیت آمیز طرح به‌سازی مداحان، بعثه مقام معظم رهبری در نظر دارد به منظور بكار گیری داوطلبان مداحی از سراسر كشور جهت اعزام در معیت كاروان های عتبات عالیات، آزمون سراسری جذب مداحان را برگزار كند.

وی با بیان اینكه این آزمون بر اساس نیاز موجود و با توجه به اهداف اعلام شده طرح به اجرا در خواهد آمد، افزود: بهره گیری گسترده تر از وجود مداحان واجد شرایط مقتضی و تنوع بخشی به روند اعزام از طریق افزایش تعداد مداحان از اهداف برگزاری این آزمون است.

شرایط عمومی داوطلبان

وی گفت: اعتقاد و التزام عملی به اسلام و مذهب تشیع، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ؛ ولایت فقیه، برخورداری از حسن شهرت و معاشرت ، نداشتن سوء پیشینه و سابقه محكومیت در محاكم قضایی جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از توانایی جسمی و روانی و تاهل از شرایط عمومی داوطلبان اعلام شده است.

حجت‌الاسلام پروانه با بیان اینكه مداحانی كه درطرح بهسازی شركت كردند؛ ولی امتیازلازم راكسب نكرده اند می توانند دراین آزمون شركت كنند، داشتن مدرك تحصیلی دیپلم یا قبولی پایه سوم حوزه، دارا بودن حداقل ۳۰ سال و حداكثر ۵۵ سال و ارائه گواهی پنج سال سابقه مداحی از كانون مداحان استان ، بسیج مداحان ، خانه مداحان را از شرایط اختصاصی داوطلبان برشمرد.

مراحل تكمیل ثبت نام و نحوه برگزاری آزمون

وی با بیان این كه آزمون در اسفندماه سال جاری برگزارخواهد شد، افزود: حوزه‌های برگزاری آزمون بر اساس به حد نصاب رسیدن تعداد داوطلبان در هر محل تعیین خواهد شد و ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت آزمون به آدرسazmoon.hajj.irانجام می گیرد.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت امورفرهنگی بعثه مقام‌معظم رهبری ادامه داد: پس از ثبت نام اینترنتی ( ورود اطلاعات و اسكن مدارك خواسته شده در سایت آزمون ) در مرحله بعد لازم است تمامی داوطلبان اصل و كپی مدارك مذكور را در مراجعه حضوری به دفاتر نمایندگی بعثه محل سكونت خود تحویل دهند تا پس از تایید و صحت سنجی مدارك ، مجوز شركت در آزمون برای آنها صادر شود.

وی اضافه كرد: هزینه شركت در آزمون مبلغ ۱۵ هزار تومان بوده كه با استفاده از كارت های عضو شتاب و از طریق درگاه مدیریت جذب و سازماندهی در سایت آزمون قابل پرداخت است.

مدارك مورد نیاز

این مسئول فرهنگی در بعثه مقام معظم رهبری، اصل و كپی مدرك تحصیلی، اصل و كپی تمام صفحات شناسنامه ، اصل و كپی كارت ملی، ۶ قطعه عكس ۴*۳ جدید ( مربوط به امسال) ، دارای زمینه روشن و اصل گواهی ۵ سال سابقه مداحی از مراكز ذیربط را از مدارك مورد نیاز برای ثبت نام در این آزمون برشمرد.

مراحل سه گانه گزینش مداحان

وی آزمون كتبی ، آزمون شفاهی ( مصاحبه ) ، ارائه لوح فشره از جلسه مداحی ( سی دی صوتی ، تصویری) را به عنوان مراحل سه گانه گزینش مداحان برشمرد.

منابع آزمون كتبی

مدیر جذب و سازماندهی معاونت امورفرهنگی بعثه مقام‌معظم رهبری، شرط قبولی در آزمون كتبی را منوط به كسب حداقل ۶۰ درصد امتیاز كل ( با احتساب نمره منفی ) عنوان كرد و افزود: تاریخ و اماكن، اعتقادات، احكام فقهی عمومی، اطلاعات عمومی و آداب مداحی منابع آزمون كتبی به شمار می‌آید.

مصاحبه

حجت‌الاسلام پروانه گفت: از داوطلبانی كه در آزمون كتبی نمره قبولی راكسب نكرده اند در دو علمی؛ شامل تاریخ واماكن، اعتقادات،احكام فقهی عمومی واطلاعات عمومی و مهارتی؛ شامل صحیح خواندن قرآن و ادعیه و توانایی لازم در مداحی و قرائت اشعار مصاحبه به عمل می آید.

گفتنی است، نشانی و شماره تماس دفاتر نمایندگی های بعثه در مناطق بر روی سایت آزمونazmoon.hajj.irقرار داده شده است و پست الكترونیكیazmoon@hajj.ir آماده دریافت نظرات و پیشنهادات و سئوالات داوطلبان است.

کد خبر 3006983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha