۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۲۷

رئیس دبیرخانه کنگره مقابله با جریان‌های تکفیری:

اندیشمندان اسلامی در مبارزه با جریان‌های افراطی متحد هستند

اندیشمندان اسلامی در مبارزه با جریان‌های افراطی متحد هستند

قم - رئیس دبیرخانه کنگره مقابله با جریان‌های تکفیری، گفت: این کنگره به دنیا این پیام را می‌دهد که مسلمانان و اندیشمندان اسلامی در مبارزه با جریان‌های افراطی با هم متحد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالمجید حکیم الهی در همایش بین‌المللی «خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز» اظهار داشت: جرم و جنایات تکفیری‌ها صدمات جبران ناپذیری را بر پیکره اسلام وارد کرده است.

وی گفت: جریان‌های تکفیری به دنبال نشان دادن چهره خشن از اسلام هستند و حمایت‌های کشورهای غربی و برخی از کشورهای منطقه نیز در همین راستا است.

رئیس دبیرخانه کنگره مقابله با جریان‌های تکفیری، بیان داشت: برگزاری کنگره مبارزه با جریان‌های تکفیری با حضور علمای اسلام این هدف را دنبال می‌کند که به دنیا این پیام را دهد که جریان تکفیری نماینده اسلام و جریان‌های اسلامی نیست و مسلمانان و اندیشمندان اسلامی در مبارزه با این جریان‌های افراطی با هم متحد هستند.

وی افزود: استقبال علما و اندیشمندان جهان اسلام از برگزاری کنگره خطر جریان‌های تکفیری در سال گذشته و درخواست مکرر آن‌ها به منظور ادامه یافتن این مسیر، آیت الله مکارم شیرازی را بر آن داشت که با برگزاری دومین همایش مبارزه با جریان‌های افراطی و تکفیری موافقت کنند و با تأسیس دبیرخانه‌ای به مقابله علمی با این جریان‌ها پرداخته شود.

برگزاری ۵۰ نشست علمی

حجت الاسلام حکیم الهی با اشاره به برخی از اهداف برگزاری همایش مقابله با جریان‌های تکفیری و افراطی، ابراز داشت: ترویج اسلام اعتدالی و گسترش فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز، شناسایی و بررسی و نقد علمی جریان‌های تکفیری، آگاه سازی و تبیین خطرات و مشکلات جریان‌های افراطی، تقویت اتحاد و همگرایی علمای اسلام و موضع گیری‌های جهانی علیه آن‌ها، بررسی راه‌های برون رفت از بحران‌های تکفیری و ترسیم جامعه ایمانی از جمله اهداف برپایی این همایش بوده است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در دبیرخانه همایش مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری، اظهار داشت: تا کنون ۵۰ نشست علمی با حضور شخصیت‌های علمی جهان اسلام در داخل و خارج از ایران برگزار شد و همچنین ۱۳ نشست علمی نیز با محوریت موضوع شناسایی جریان‌های تکفیری در ایران برگزار شده است.

رئیس دبیرخانه کنگره مقابله با جریان‌های تکفیری ادامه داد: تولید بیش از ۸۳۰ مقاله علمی، چاپ و انتشار مقالات برتر در ۱۰ مجلد، تدوین و چاپ بیش از عنوان کتاب به فارسی و عربی و اردو و انگلیسی و نیز انتشار شماره اول مجله امت واحده اسلامی به زبان عربی و فارسی بخش دیگری از اقدامات صورت گرفت در دبیرخانه همایش مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری است.

کد خبر 3036019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha