۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۳۵

ولایتی عنوان کرد:

روحیه عدالت‌خواهی مسلمانان به درستی علیه مستکبرین هدایت نشده است

روحیه عدالت‌خواهی مسلمانان به درستی علیه مستکبرین هدایت نشده است

قم - دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، اظهار داشت: روحیه عدالت‌خواهی مسلمین در کشورهای اسلامی به درستی علیه جبهه استکبار هدایت نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ولایتی بعد از ظهر پنج‌شنبه در همایش بین‌المللی «خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز و مسئولیت علمای جهان اسلام» که در سالن همایش پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌هایی که در همه انسان‌ها وجود دارد عدالت‌خواهی است، اما متأسفانه برخی‌ از این صفت فطری انسان‌ها، سوء استفاده می‌کنند.

وی گفت: متأسفانه امروز در برخی کشورهای اسلامی سلطه بیگانگان دیده می‌شود و مسلمین حس می‌کنند ادامه این وضعیت منافع آن‌ها را به یغما می‌برد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: کشورهای استکباری، آمریکا و هم‌پیمانانش در مجامع جهانی برای حفظ منافع خود مصوباتی را دریافت می‌کنند این در حالی است که عده‌ای از مسلمین به جای اینکه روحیه عدالت‌خواهی خود علیه جبهه استکبار و آمریکا را به کار گیرند این روحیه را علیه گروه دیگری از مسلمین به کار می‌‌برند.

انتقاد از موضع گیری‌های گروه‌های مسلمین علیه یکدیگر

وی با بیان اینکه گروه‌های مسلمان در موارد بسیاری علیه یکدیگر موضع می‌گیرند، اظهار داشت: این در حالی است که همین گروه‌های مسلمان سخنی را علیه رژیم اشغالگر قدس نمی‌گویند و این امر به دلیل آن است که روحیه عدالت‌خواهانه آنها به درستی هدایت نشده است.

ولایتی با تأکید بر اینکه نبود رهبری و فقدان هدایت روحیه عدالت‌خواهانه در جوامع اسلامی در ابعاد فرهنگی و فکری مسلمین را دچار انحراف کرده است، افزود: در برخی از کشورهای اسلامی شاهدیم که قلم به دستان مزدور برای سرکوب روحیه عدالت‌خواهانه مسلمین و در راستای منافع جبهه استکبار فعالیت می‌کنند.

تقدیر از تلاش‌های آیت الله مکارم شیرازی

وی در ادامه با تقدیر از تلاش‌های آیت الله مکارم شیرازی در برپایی کنگره مبارزه با جریان‌های افراطی و تکفیری، اظهار داشت: امروز برپایی این کنگره زمینه‌ای را فراهم آورده تا علما و اندیشمندان کشورهای اسلامی در کنار هم بنشینند و نظرات و عقاید خود را در زمینه جریان‌های انحرافی و تکفیری بیان کنند که این امر می‌بایست از سوی جریان رسانه‌ای به صورت گسترده در جهان امروز مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد.

تفکرات اصیل اسلامی در برابر فکرهای مخرب به دنیای اسلام معرفی شوند

عضو شورای راهبردی کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری تأکید کرد: علمای جهان اسلام که در این کنگره حضور یافتند ‌باید آنچه که در زمینه مبارزه با جریان‌های انحرافی و تکفیری به تفاهم رسیده‌اند را در بازگشت به سرزمین‌ها خود ترویج و تبلیغ کنند.

ولایتی ابراز داشت: جریان‌های سازنده و تفکرات اصیل اسلامی نیز ‌باید در برابر فکرهای مخرب به دنیای اسلام معرفی شوند و در این زمینه علمای جهان اسلام رسالت سنگینی بر عهده دارند.

کد خبر 3036211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha