۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۲۷

بر خلاف پیش‌بینی‌های اولیه؛

«تد کروز» پیروز نخستین دور انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان شد

«تد کروز» پیروز نخستین دور انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان شد

سناتور تگزاس در رای گیری ایالت «آیوا» که می توان آن را پیش درآمدی بر آغاز رقابت های درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به حساب آورد جایگاه نخست حزب جمهوریخواه را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «تد کروز» سناتور ایالت تگزاس توانست در رای گیری انجمن های حزبی(درون حزبی) ایالت کلیدی «آیوا» رقیب قدرتمندی چون «دونالد ترامپ» را شکست بدهد.

به این ترتیب وی با کسب ۲۸ درصد آرا توانست از سد ترامپ که در شمارش نهایی ۲۴ درصد آراء را کسب کرده بود، عبور کند.

بعد از این دو، «مارکو روبیو» سناتور جوان ایالت فلوریدا با کسب ۲۳ درصد آرا به عنوان سومین نامزد محبوب جمهوریخواهان آمریکا انتخاب شد.

جالب آنکه در نظرسنجی های قبل از انتخابات، ترامپ به نسبت ۵ درصد از کروز جلوتر بود اما آن طور که از شواهد برمی آید علیرغم پیش بینی ها کروز توانست توانمندی های خود را در میدان عمل به اثبات برساند.

اما در سوی دیگر میدان انتخاباتی آیوا، شمارش آرا در جبهه حزب دموکرات هنوز به پایان نرسیده است با این حال این طور به نظر می آید که با شمارش بیش از ۸۸ درصد آراء «هیلاری کلینتون» با اختلافی کمتر از یک درصد از «برنی ساندز» جلوتر است. نسبت آراء هیلاری به رقیب خود ۴۹.۹ درصد در ۴۹.۴ درصد است.

در مجموع ۱۲ نامزد جمهوریخواه و سه دموکرات در این انتخابات مقدماتی که ایالت به ایالت برگزار می شود با یکدیگر رقابت می کنند. این انتخابات تا ماه ژوئن ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که انتخابات درون حزبی در هر ایالت به صورت جداگانه برگزار شده و برخی از ایالت ها نقشی کلیدی در معرفی نامزدنهایی دارند بطوریکه پیروزی در این ایالت ها تا حد زیادی پیروزی در مرحله نهایی را تضمین می کند.       

کد خبر 3039808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha