۲۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۵۸

توطئه پارلمان ونزوئلا برای براندازی دولت «مادورو»

توطئه پارلمان ونزوئلا برای براندازی دولت «مادورو»

حزب اپوزیسیون ونزوئلا در ادامه افزایش تنش با دولت چپگرای کاراکاس به دنبال تعجیل در ارائه طرح برکناری رئیس جمهوری این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، اپوزیسیون ونزوئلا که از ماه میلادی گذشته رسما کنترل پارلمان این کشور را به دست گرفت، در ادامه مخالفت با دولت چپگرای «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری این کشور از افزایش تنش ها در راستای برکناری وی سخن گفته است.

در همین راستا، «هنری راموس آلوپ» سخنگوی پارلمان ونزوئلا مدعی شد که ظرف چند روز آینده طرح هایی با هدف به چالش کشیدن مادورو ارائه خواهد شد. این در حالیست که روز گذشته دیوان عالی ونزوئلا با حکم «اضطرار اقتصادی» مادورو موافقت کرد.

ونزوئلا که بخش اعظم درآمد خود را از راه فروش نفت تامین می کند این روزها به دلیل سقوط بی سابقه قیمت طلای سیاه با ضعف اقتصادی، کمبود کالاهای اساسی و تورم مواجه است.

پارلمان ونزوئلا پیشتر وعده داده بود که رئیس جمهور را ظرف شش ماه آینده به چالش خواهد کشید حال آنکه از قرار حکم اخیر دیوان عالی که از سوی حامیان مادورو اداره می شود چندان به مزاق حزب اپوزیسیون حاکم بر پارلمان خوش نیامده است.

کارشناسان پیش بینی می کنند که تلاش برای تسلط بر دیوان عالی چالش بعدی اپوزیسیون و دولت چپ گرای کاراکاس باشد.

ادعای اخیر راموس آلوپ مبنی بر لزوم لغو حکم اضطرار اقتصادی و برکناری مادورو از قدرت در حالی ایراد می شود که چندی پیش گروهی از مقامات بلندپایه مخالف مادورو با ارسال نامه ای به پارلمان این کشور خواستار تحقیق درباره ملیت وی شده اند.

این افراد مدعی هستند که مادورو از مادری کلمبیایی متولد شده و مدتی را نیز در این کشور زندگی کرده است. مخالفان مادورو با تکیه بر این نکته که وی تا کنون از انتشار مدارک تولد خود خودداری کرده مدعی هستند که ادعای آنها در مورد کلمبیایی بودن وی صحیح است.

کد خبر 3050702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha