۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۶

«نیکلاس مادورو» هشدار داد؛

توطئه امپریالیسم برای اخراج ونزوئلا از بلوک کشورهای آمریکایی

توطئه امپریالیسم برای اخراج ونزوئلا از بلوک کشورهای آمریکایی

رئیس جمهوری ونزوئلا با محکوم کردن دخالت بیگانگان، تلاش رئیس سازمان کشورهای آمریکایی برای تعلیق حق عضویت این کشور را توطئه امپریالیسم توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری چپ گرای ونزوئلا طی اظهاراتی «لوئیس آلماگرو» رئیس سازمان کشورهای آمریکایی یا «او اِی اس» را به برنامه ریزی برای به چنگ آوردن نفت کشورهای عضو اوپک متهم کرد.

لازم به ذکر است که آلماگرو پیشتر دولت کاراکاس را به نادیده گرفتن هنجارهای دموکراتیک متهم کرده و در واکنش به ناآرامی های اخیر ونزوئلا و جدالی که بین دولت چپ گرا و قوه مقننه راست گرا وجود دارد، خواهان برگزاری نشستی فوری با موضوع بررسی امکان لغو عضویت ونزوئلا از جمع کشورهای عضو او ای اس شد.

اما مادورو این انتقاد را برخاسته از امیال امپریالیستی سازمان کشورهای آمریکایی توصیف کرد و ضمن مداخله جویانه خواندن اظهارات آلماگرو هشدار داد که امپریالیسم در این مرحله به فکر تصاحب منابع ملی ونزوئلا افتاده است.

سازمان کشورهای آمریکایی یک سازمان منطقه‌ای است که در ۱۹۴۸ پایه‌ریزی شد. این سازمان ۳۵ عضو دارد و در شهر «واشنگتن دی سی» ایالات متحده مستقر است.

گفتنی است که روی کار آمدن پارلمان راست گرا از اوایل سال میلادی جاری (۲۰۱۶)، اصطکاک میان دولت کاراکاس و اپوزیسیون حاکم بر قوه مقننه را به شدت افزایش داده است تا جایی که مخالفین مادورو در تلاش برای براندازی وی به حربه برگزاری همه پرسی تغییر حاکمیت روی آورده اند.

هفته گذشته نیز «هنری آلوپ» سخنگوی پارلمان و از اعضای اپوزیسیون ونزوئلا از قصد خود برای کمک طلبیدن از سازمان ملل متحد با هدف سامان دادن به اوضاع ناآرام این کشور خبر داده بود.

در واکنش به این اقدام، مادورو پارلمان راست گرا را به دلیل چشم داشتن به کمک بیگانگان به خیانت متهم و از آغاز فرایندی قانونی و بی سابقه سخن به میان آورد که خیانت و غصب قدرت از سوی پارلمان را به مردم اثبات می کند.

کد خبر 3675311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha