۲۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۸:۴۳

استاندار همدان:

دولت در برنامه ششم توسعه افزایش صادرات غیرنفتی را اولویت می‌داند

دولت در برنامه ششم توسعه افزایش صادرات غیرنفتی را اولویت می‌داند

همدان - استاندار همدان گفت: تأکید دولت در برنامه ششم توسعه و لايحه بودجه سال۹۵ بر افزایش صادرات غیرنفتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدناصر نیکبخت بعدازظهر شنبه در کارگروه صادرات غیرنفتی استان همدان بابیان اینکه منصفانه و به‌صرفه نيست نفتي كه بايد براي نسل آينده بماند، به قيمت ناچيزي فروخته‌شده و صرف هزينه هاي جاري شود، گفت:سازمان صنايع ومعادن استان همدان باید با همكاري اتاق بازرگاني و دستگاههايي كه نقش اصلي در صادرات دارند، براي افزایش صادرات در سال آينده به روسيه، عراق و اروپا و نقاط موردنظر تجار برنامه مدون و منسجم ارائه دهد.

وی با بیان اینکه صادرات غير نفتي مهمترين عامل رشد اقتصادي در پسا تحريم است، گفت: باید برای صادرات به ویژه برای بازار روسیه، عراق و اروپا برنامه منسجم و مدون داشت.

استاندار همدان با بیان اینکه روسیه برای تأمین مواد غذایی خود با چالش مواجه شده است و باید از این فرصت استفاده کرد، گفت: باید نیاز کشورهای دیگر شناسایی شود.

وی با تأکید بر اینکه طولی نخواهد کشید که بازار روسیه نیز اشباع می شود بنابراین باید درست و به موقع عمل کرد، افزود: تنها ۲۵ درصد بودجه سال ۹۵ بر اساس فروش نفت تأمین شده و باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا مابقی آن را بر اساس صادرات تأمین شود.

عمده‌ترین مسئله در تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به صادرات است

وی با تأکید بر اینکه عمده‌ترین مسئله در تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به صادرات است، افزود: دولت شروطی برای صادرات کالاهای تولیدی داخل کشور قائل شده اما به طور حتم صادرات غیر نفتی در پساتحریم و اقتصاد مقاومتی مهمترین عامل توسعه است.

نیکبخت با تأکید بر اینکه نباید صادرات کم رنگ شود بلکه باید موارد اولویت بندی شده و به آن‌ها پرداخت، گفت: نباید کالای کم کیفیت و بی کیفیت صادر کنیم.

وی با بیان اینکه باید بازارهای صادراتی را به دست آوریم، گفت: بخش دولتی و خصوصی باید برنامه مدون صادرات سال آینده را تدوین کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه تپباید تمام صادرات استان همدان از گمرک همدان صورت گیرد، عنوان کرد: صادرات ۱۱۱ میلیون دلاری از گمرک همدان راضی کننده نیست.

باید در حوزه بسته بندی سرمایه گذاران خوش ذوق را جذب کرد

نیکبخت با بیان اینکه گمرک بهتر از گذشته با فعالان اقتصادی همکاری می‌کند، اظهار داشت: مشکل اصلی همدان در بسته بندی محصولات صادراتی است و باید در حوزه بسته بندی سرمایه گذاران خوش ذوق را جذب کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نمایشگاه مواد غذایی در روسیه در حال برگزاری است، اظهار داشت:  سفیر ایران در روسیه از اهالی استان است و باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.

نیکبخت گفت: قیمت نفت به شدت کاهش یافته و نمی توان تنها به مالیات اکتفا کرد، بنابراین باید صادرات را افزایش داد.

کد خبر 3051326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha