۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۱۵

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی:

۱۲ بازارچه صنایع دستی خراسان شمالی در نوروز ۹۵ راه اندازی می شود

۱۲ بازارچه صنایع دستی خراسان شمالی در نوروز ۹۵  راه اندازی می شود

بجنورد- معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در ایام نوروز سال ۹۵، 12 بازارچه صنایع دستی، سیاه چادر عشایر کرد وکرمانج و اوبه ترکمن در این استان برپا خواهد شد.

علی عابدی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: این بازارچه‌ها از ۲۸ اسفند ماه سال جاری برپا و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از بازارچه‌های نوروزی سال ۱۳۹۴، اظهار داشت: با هدف معرفی فرهنگ، صنایع دستی، سوغات و جاده ابریشم وارائه  خدمات سفربهتر،  امسال در ۱۰ نقطه از استان از جمله دوراهی دشت، رباط قره بیل، آشخانه، روستای تاتار، بابا امان، خانه صنایع دستی (حسینیه جاجرمی ها)، عمارت مفخم، حصارگرمخان، شیروان و فاروج  بازارچه‌های صنایع دستی پذیرای علاقه مندان خواهدبود.

معاون صنایع دستی استان همچنین با بیان اینکه پارسال ۴۱۰ میلیون تومانی صنایع دستی در بازارچه‌های نوروزی به فروش رفت، ابراز امیدواری کرد که امسال همچون سال گذشته، صنعتگران از سایر استان‌ها در این بازارچه‌ها با ارائه صنایع دستی استان خود شور و حال خاصی به این بازارچه‌ها ببخشند.

به گفته عابدی در ایام نوروز سال ۱۳۹۴، صنعتگرانی از استان‌های خراسان رضوی، تهران، گلستان، سمنان، همدان، کرمانشاه، زنجان و خراسان جنوبی در بازارچه‌های نوروزی  استان خراسان شمالی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه سال گذشته صنایع‌دستی در ۱۶۱ غرفه از بازارچه‌های نوروزی به مسافران و گردشگران نوروزی استان عرضه شد، گفت: پارسال ۵۶۵  هزار مسافر از بازارچه‌های صنایع دستی استان خراسان شمالی دیدن کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی ۱۵ هزار صنعتگر دارد که در زمینه تولید ۵۱ رشته صنایع دستی از جمله رودوزی‌های سنتی، سفال، گلیم بافی، چادرشب بافی، قالی و قالیچه فعالیت می‌کنند.

 

کد خبر 3563149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha