۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۵:۲۵

قصه‌های تصویری از تذكرة الاولیا بازنویسی و منتشر شد

قصه‌های تصویری از تذكرة الاولیا بازنویسی و منتشر شد

مؤسسه‌ انتشارات قدیانی، «قصه‌های تصویری از تذكرة الاولیا» را در ۱۲ جلد منتشر کرده، مژگان شیخی به بازنویسی و مامك رزمگیر به تصویرگری این مجموعه پرداخته است.

به گزارش خبرنگار مهر، بازنویسی و بازآفرینی ادبیات کهن ایران، ضرورتی انکارناپذیر است چرا که کودکان و نوجوانان باید با پشتوانه‌های فرهنگی و ادبی خود آشنا شوند. در این میان نویسندگانی چون آرمان آرین به بازآفرینی روی آورده‌اند و بعضی هم چون مژگان شیخی در مجموعه   «قصه‌های تصویری از تذكرة الاولیا» تنها به روان کردن عبارات پرداخته و با وفادار ماندن به اصل داستان، قصه‌ای ساده و قابل فهم نوشته‌‌اند بدون آن‌که شخصیت‌ها و داستان‌های فرعی را وارد ماجرا کنند.

تذكرة الاولیا یكی از بی‌مانندترین روایت‌های حكمی و فلسفی ادبیات كهن ایران و نیز تاریخ اندیشه در جهان به‌شمار می‌رود. این كتاب عرفانی به نثر ساده و در شرح احوال بزرگان اولیا و مشایخ صوفیه، نوشته‌ی فریدالدین عطار نیشابوری است كه هر باب آن به زندگی، حالات، اندیشه‌ها و سخنان یكی از عارفان و مشایخ تصوف می‌پردازد.

مژگان شیخی قصه‌هایی از تذكرة الاولیا كه شامل نكات اخلاقی و سخنان حكمت‌آمیز می‌باشد را با قلمی ساده و روان با عناوینی مانند: "دوست ماهی‌ها، سوزن و تار مو، سردسته‌ی راهزنان، نسیمی از یمن و..." برای كودكان استخراج نموده است. تصویرگری زیبای مامك رزمگیر نیز همراه با رنگ‌های متنوع و جذاب در ترغیب بیشتر كودكان به مطالعه‌ی این كتاب، مفید خواهد بود.

دیگر ویژگی كتاب این است كه در صفحات آغازین این امكان به كودكان داده شده كه عكس دوستان یا افرادی را كه دوست دارند الصاق نمایند و كتاب را هدیه بدهند.

قصه‌های تصویری تذكرة الاولیا را كتاب‌های بنفشه (واحد كودك و خردسال موسسه انتشارات قدیانی) در اولین نوبت چاپ، در ۱۲ جلد و با تیراژ ۲۲۰۰ نسخه، به قیمت هر جلد ۳۵۰۰ تومان روانه‌ی بازار نمود.

 

کد خبر 3564171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha