۱۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۰۸

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست:

انتقال آب ونک به رفسنجان هیچ مجوزی از محیط زیست ندارد

انتقال آب ونک به رفسنجان هیچ مجوزی از محیط زیست ندارد

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست با تأکید بر ابطال مجوز ۱۵ سد گفت پروژه انتقال آب رودخانه ونک به رفسنجان هیچ پیشینه و مجوزی در سازمان محیط زیست ندارد.

سعید متصدی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی داشته‌اند اما مجوز ارزیابی زیست‌محیطی دریافت نکرده‌اند باید تاوان سنگینی برای این تخلف خود بپردازند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست توضیح داد: چهار گروه از پروژه‌ها نیازمند ارزیابی هستند. گروه اول گزارش ارزیابی آنها تحویل و از این نظر رد شده است که با این پروژه‌ها برخورد و از ادامه کار آنها جلوگیری می‌کنیم. گروه دوم پروژه‌هایی هستند که به طور مشکوک قبول شده‌اند. گروه سوم نیز، پروژه‌هایی هستند که با انجام آنها موافقت شده اما گروه چهارم شامل پروژه‌هایی می‌شوند که علی‌رغم نداشتن مجوز ارزیابی زیست‌محیطی، پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که جلوی این پروژه‌ها را نمی‌توان گرفت.

متصدی با اعلام اینکه پروژه انتقال آب رودخانه ونک به رفسنجان هیچ پیشینه و مجوزی در سازمان محیط زیست ندارد در پاسخ به خبرنگار مهر که از تملک اراضی در محل احداث سد ونک برای انتقال آب به رفسنجان خبر داد پیگیری این موضوع و جلوگیری از هرگونه اقدام بدون مجوز قانونی را وعده داد.

 

کد خبر 3570621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عبدالله صالحی ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
      0 0
      با سلام ، احتراماً ، اینجانب عبدالله صالحی اهل و ساکن روستای چشمه علی و همچنین عضو شورای اسلامی روستای چشمه علی به استحضار می رساند اولاً چرا از این سد به اسم سد ونک یاد میشود ؟؟؟ این سد قرار است در استان چهارمحال و بختیاری بخش گندمان و روستای چشمه علی برپا بشود درحالی که ونک درشهرستان سمیرم استان اصفهان قرار دارد و هیج ارتباطی با سد مربوطه ندارد .