۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۵۵

«گاوبازی» به بازار نشر رسید

«گاوبازی» به بازار نشر رسید

مجموعه داستان «گاوبازی» نوشته رادی دویل با ترجمه آرزو مختاریان توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه داستان «گاوبازی» نوشته رادی دویل، به تازگی با ترجمه آرزو مختاریان توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۱۱ چاپ شده و نشر افق با توافق و عقد قرارداد با نویسنده اثر، حق امتیاز چاپ آن را در ایران خریده است. این کتاب به عنوان پنجاه و یکمین کتاب «مجموعه داستان» از مجموعه «ادبیات امروز» چاپ شده است.

راوی دویل متولد سال ۱۹۸۵ در دوبلین است. او نویسنده و نمایش نامه نویس است و برای رمان «پدی کلارک» جایزه بوکر را در سال ۲۰۰۳ دریافت کرد. بعد از آن بود که تمام وقت خود را به نویسندگی اختصاص داد. مجموعه داستان «گاوبازی» از جمله آثار متاخر و جدید این نویسنده است که در داستان هایش می توان چشم اندازی از شهر دوبلین و زندگی مردمش در دوران رکود اقتصادی را مشاهده کرد. مردم این داستان ها، خوشبختی را لابه لای اتفاق های روزمره جستجو می کنند.

این کتاب ۱۰ داستان دارد که عناوین شان به ترتیب عبارت است از: نقاهت، عکس، برده، جوک، مراسم تشییع جنازه، بشقاب، سگ، حیوانات، گاوبازی و خواب.

در قسمتی از داستان «مراسم تشییع جنازه» می خوانیم:

مادرش رو به جلو نشست. محراب را نگاه می کرد، سمت مقابل تابوت را. دری باز شده بود و مردم آن جلوتر بلند شده و ایستاده بودند. یکی از پسرهای محراب را دید که رفت جلوی آدم هایی که آمده بودند سر راه و ایستاد. بیل شنید پدرش موقع بلند شدن ناله اش درآمد. دید دست های مادرش نیمکت جلویش را چنگ زده اند. بالا را نگاه کرد و کشیش را دید. از عرض جلوی محراب گذشته بود و با آدم های ردیف جلو دست می داد، بیوه اش، بچه هاش، نوه هاش. بیل سریع به مادرش نگاه کرد. خوب بود، آرام، کنجکاو.

مراسم شروع شد و مردم نشستند. بیل سعی کرد از وحشت خلاص شود، گناه ترسناکی که داشت شکمش را سوراخ می کرد. به پدرش نگاهی انداخت. خوب بود، هوشیار؛ به نظر می رسید بهش خوش می گذرد. به مادرش نگاه کرد. دوباره همان جا _ مادرش _ به جلو خم شده بود، تماشا می کرد، لب هایش خیلی آرام تکان می خوردند. بیل بین شان نشست، می ترسید دست و بازویش به شان بخورد؛ تماس یک چیزی را بیدار می کرد، یک دگمه را فشار می داد، یک خاطره را.

این کتاب با ۲۰۰ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۲۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 3575194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha