۱۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۵:۱۲

مدیرعامل منطقه آزاد قشم اعلام کرد:

تولید ۱۷۰ هزار بشكه نفت سنگین در دستور كار منطقه آزاد قشم

تولید ۱۷۰ هزار بشكه نفت سنگین در دستور كار منطقه آزاد قشم

قشم - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تولید ۱۷۰ هزار بشكه نفت سنگین در دستور كار این سازمان قرار دارد و این میزان علاوه بر استخراج ۱۲۵ هزار بشكه نفت در قالب چهار طرح نفتی جزیره است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی در نشست تبیین و تشریح برنامه ها و سیاست های اجرایی سازمان منطقه آزاد قشم در سال ۹۵، افزود: در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی این سازمان تعیین تكلیف شده است و روزانه حداقل ۳۵ میلیون متر مكعب و حداكثر ۶۰ میلیون متر مكعب گاز برای دستیابی به اهداف تعریف شده در زمینه استخراج نفت و تولید محصولات پتروشیمی به این جزیره اختصاص می یابد.

وی اضافه كرد: هم اینك تولید هشت میلیون تن محصولات پایین دستی پتروشیمی در دستور كار سازمان منطقه آزاد قشم قرار دارد و ۵۰ درصد طرح ذخیره سازی یكصد میلیون بشكه نفت قطعی شده است. در حوزه بانكرینگ نیز برای افزایش ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تنی برنامه ریزی شده است كه در سه ماهه نخست امسال ۵۰ هزار تن آن به بهره برداری می رسد و امكان توسعه این طرح با جذب سرمایه گذار داخلی نیز وجود دارد.

ایرلاین اختصاصی قشم راه اندازی می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینكه بیشتر مجوزهای لازم برای راه اندازی ایرلاین اختصاصی قشم صادر شده است، از اظهار تمایل شركت بمباردیه (Bombardier) كانادا برای سرمایه گذاری در این زمینه خبر داد و عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، حداكثر تا نیمه نخست سال جاری ایرلاین اختصاصی قشم راه اندازی می شود.

تولید یكهزار مگاوات برق در دستور كار منطقه آزاد قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار كرد: تولید یكهزار مگاوات برق در دستور كار این سازمان قرار دارد كه از این میزان تولید ۷۰ مگاوات عملیاتی شده است و طرح تولید ۲۳۰ هزار مگاوات دیگر نیز در نیمه نخست امسال اجرا می شود. توافق های خوبی با وزارت نیرو داشته ایم تا اجازه بدهند در حوزه اجرایی ماده ۱۱۲ قانون برنامه پنجم، منطقه آزاد قشم در حوزه آب و برق تصمیم گیری كند.

وی ادامه داد: این توافق در سه مرحله اجرایی می شود و پس از آن می توانیم مازاد تولید برق خود را به سرزمین اصلی بفروشیم. در كنار تولید یكهزار مگاوات برق، ۲۰۰ هزار متر مكعب نیز آب تأمین می شود و از این محل می توانیم آبرسانی در حوزه بانكرینگ را تامین كنیم.

کد خبر 3591849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha