۲۳ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۳۱

با موضوع مهاجران افغانستانی

نخبگان مهمان «وطن‌دار» می‌شوند/ تصویر متفاوت از مهاجران

نخبگان مهمان «وطن‌دار» می‌شوند/ تصویر متفاوت از مهاجران

تهیه کننده برنامه تلویزیونی «وطن دار» درباره این مجموعه بیان کرد که در ۲۶ قسمت به ابعاد مختلف زندگی مهاجران افغانستانی در ایران می پردازد و سعی دارد تصویری متفاوت از آنها ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن اسلام زاده با اشاره به تولید برنامه تلویزیونی «وطن دار» در شبکه افق که به زودی در ۲۶ قسمت قرار است به صورت هفتگی از این شبکه پخش شود، گفت: «وطن دار» دارای چند بخش مختلف است که در بخش نخست شاهد حضور کارشناسان مختلف در حوزه های گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خواهیم بود که برخی از آنها از میان شخصیت های شناخته شده افغانستانی، علما و مسئولان در سطوح مختلف هستند.

وی ادامه داد: این شخصیت ها قرار است در برنامه بیشتر در مورد مسائل مربوط به مهاجران افغانستانی در ایران، چرایی انتخاب کشورمان توسط آنها و نیز نگاه دو ملت به یکدیگر بحث و گفتگو کنند.

این مستندساز با اشاره به طرح مباحث مربوط به آموزش، خدمات درمانی و تبعات حضور مهاجران در ایران در برنامه «وطن دار» یادآور شد: همچنین به مبحث تخصص گرا شدن مهاجران افغانستانی در ایران و موضوعات فرهنگی و اقتصادی مربوط به آنها نیز اشاره می شود.

نخبگان افغانستان در برنامه شبکه افق

اسلام زاده اضافه کرد: مهمانان این برنامه از میان نخبگان افغانستانی و نیز برخی مسئولان انتخاب می شوند و از علما و طلاب افغانی حاضر در ایران نیز استفاده خواهیم کرد ضمن اینکه افراد حاضر در استودیو نیز برخی ایرانی و برخی از میان مهاجران افغان هستند.

این تهیه کننده تلویزیونی با بیان اینکه در هر قسمت از برنامه یکی از قهرمانانی که در راستای تعامل و نزدیکی میان دو ملت ایران و افغانستان تلاش کرده اند تجلیل می شوند، گفت: مستندی کوتاه در مورد زندگی هر یک از آنها تولید شده که در همان بخش به نمایش در می آید. همچنین میان‌برنامه هایی با موضوعات متنوع شامل گزارش هایی از مناطق مختلف ایران و افغانستان و گفتگو با مسئولان بلندپایه افغانستانی نیز برای پخش در «وطن دار» گلچین شده اند.

ارایه تصویری متفاوت از افغانستان

وی با تاکید بر اینکه شناساندن بهتر و شفاف مردمان و فرهنگ افغانستان به ملت ایران، هدف اصلی ساخت «وطن دار» است، عنوان کرد: مجموعه مستندهایی با موضوعات مختلف در پنج شهر افغانستان و چهار شهر ایران در مورد مهاجران افغانی ساخته شده که در میان برنامه به نمایش در می آیند و علاوه بر این بخشی ویژه به نام «افغانستان گردی» نیز در برنامه گنجانده شده است.

اسلام زاده ادامه داد: در بخش افغانستان گردی شاهد معرفی ده ها منطقه دیدنی و طبیعی این کشور خواهیم بود، تصویربرداری این مستندها در مجموع دو ماه زمان برده و برای ساخت آنها به مناطق مختلف افغانستان سفر کرده ایم.

تهیه کننده و کارگردان «وطن دار» در پایان گفت: این برنامه کاری مشترک با وحید کاظمی است و قصد اصلی از ساخت آن نیز ارائه تصویری متفاوت از مهاجران افغانی و نیز معرفی صحیح و بی واسطه فرهنگ افغان ها به مخاطب ایرانی است.

کد خبر 3595510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فرزانه میزاده ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
      0 0
      باسلام و تشکر از برنامه بسیار خوب وطن دار از نویسنده و کارگردان و تهیه کننده گرفته تا مجری بسیار توانا با سوالات خوب و کلیدی سپاسگزارم اما تاسفم از ان است که این سوالات ر هاله ی از ابهام باقی میماند