۳۰ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۵۴

رئیس اتحادیه کارخانه‌داران لبنی استان اصفهان:

امکان خرید شیر خام از دامداران طبق قیمت مصوب وجود ندارد

امکان خرید شیر خام از دامداران طبق قیمت مصوب وجود ندارد

اصفهان- رئیس اتحادیه کارخانه‌داران لبنی استان اصفهان گفت: امکان خرید شیر خام از دامداران استان اصفهان با قیمت دلخواه و حتی به نرخ مصوب نیز وجود ندارد.

هومان امیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص گلایه دامداران استان اصفهان از خریداری شیرخام با نرخ کمتر از سال گذشته، اظهار داشت: در حال حاضر کارخانه‌های لبنیات با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.

وی بیان داشت: زمانی که شیر تولید شده زیاد اما مصرف پائین باشد عملا کارخانه‌ها توانایی خرید شیر خام از دامداران به مقدار تولید شده را ندارد.

رئیس اتحادیه کارخانه‌داران لبنیات استان اصفهان با اشاره به اینکه هیچ گونه افزایش قیمتی در لبنیات نداریم، تصریح کرد: لبنیات با همان قیمت سال ۹۲ در سطح بازار عرضه می‌شود.

قیمت لبنیات فانتزی افزایش یافت

وی با اشاره به اینکه اگر افزایش قیمتی هم رخ داده در لبنیات فانتزی است، ادامه داد: منظور از لبنیات فانتزی، لبنیات با ماست و موسیر و غیره است.

امیری در پاسخ به اینکه آیا کارخانه‌داران از شیر خشک به جای خریداری شیرخام در تولید لبنیات استفاده می‌کنند، گفت: اگر منظور شیر خشک وارداتی هست که برای کودکان استفاده می‌کنند برای کارخانه‌دار از نظر اقتصادی به صرفه نیست اما از شیرخشک اسکیم برای رویه گرفتن ماست استفاده می‌شود.

رئیس اتحادیه کارخانه‌داران لبنیات استان اصفهان با اشاره به اینکه مصرف شیر و لبنیات در خانوارها بسیار کم است که می‌تواند زمینه بروز بیماری‌ را برای افراد فراهم سازد، ادامه داد: اگر روزی ۶۰۰ تا ۷۰۰ تن تولید شیر خام داشتیم امروز بر اساس گزارش جهاد کشاورزی و انجمن دامداران به سه هزار و ۲۰۰ تن رسیده است.

کد خبر 3601731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha