۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۲۵

مدیرکل اموراجتماعی استانداری کردستان خبرداد:

حضور دو استاد خارجی در جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در سنندج

حضور دو استاد خارجی در جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در سنندج

سنندج- مدیرکل اموراجتماعی استانداری کردستان از حضور دو استاد خارجی بخش موسیقی در جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمال ارشدی ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری که به منظور اطلاع رسانی در ارتباط با برگزاری دومین جشنواره ملی فرهنگ وهنر اقوام ایرانی در کردستان تشکیل شده بود، گفت: دبیرخانه دائمی این جشنواره از سال گذشته در کردستان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه دومین دوره این جشنواره در سه بخش موسیقی اقوام، نمایشگاه و پانل‌های علمی برگزار می شود، عنوان کرد: بخش نمایشگاه هم در دو بخش هنرهای چوبی و بافت های سنتی برگزار می شود.

وی اظهارداشت: براساس پیش بینی هایی که شده ۳۵ تا ۴۰ غرفه در بخش نمایشگاهی این جشنواره برپا می شود که از این تعداد ۳۰ غرفه مربوط به دیگراستان‌های کشور و مابقی هم مربوط به کردستان است.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری کردستان  با بیان اینکه در بخش موسیقی از ۲۱ گروه ایرانی و خارجی دعوت به شرکت در جشنواره شده است، بیان کرد: از این تعداد ۶ گروه متعلق به کردستان، یک گروه هم از اقلیم کردستان عراق و مابقی هم از سایر استان های کشور دعوت می شوند.

دعوت ازدو استاد فرانسوی و امریکایی در بخش موسیقی جشنواره

ارشدی اضافه کرد: ژاندورینگ از موسیقی شناسان برجسته فرانسوی و استیون بلوم هم از موسیقی شناسان مطرح امریکایی برای شرکت در پانل های تخصصی این جشنواره دعوت شدند.

وی بیان کرد: از دیگر اعضای پانل های تخصصی این جشنواره می توان به حمیدرضا اردلان، ساسان فاطمی، محمدرضا درویشی، علی اکبر مرادی، انورقره داغی اشاره کرد.

وی ادامه داد: روزهای جشنواره و پنج شنبه ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت امسال  ساعت ۱۰ الی ۱۱ پانل های تخصصی این جشنواره برگزار خواهد شد.

بلیط بخش موسیقی جشنواره ملی فرهنگ وهنر اقوام ایرانی رایگان است

دبیر اجرایی دومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی هم در این نشست گفت: سال گذشته مهمترین مشکلی که در اجرای جشنواره ایجاد شد مربوط به توزیع ناعادلان بلیط های اجرای گروه های موسیقی بود.

هوشنگ بهمنی ادامه داد: یکی از اهداف ما ایجاد فضای شادی و نشاط برای اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه است لذا برای مهیا کردن شرایط حضور این اقشار بلیط جشنواره به صورت رایگان توزیع می شود.

وی محل برگزاری بخش موسیقی جشنواره را هم مجتمع ایثار سنندج خواند و افزود:  سامانه ای برای ارائه بلیط به علاقمندان طراحی شده، که مردم می توانند از چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت به کانون اقبال لاهوری سنندج برای دریافت بلیط مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه برای رزرو بلیط وجود کارت ملی الزامی است، اظهارداشت: هر فردی مختار به انتخاب دو سانس اجرای گروه های موسیقی است.

 

کد خبر 3614447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha