۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۸:۲۰

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید:

صندوق کارآفرینی امید به واحدهای دانش بنیان تسهیلات می دهد

صندوق کارآفرینی امید به واحدهای دانش بنیان تسهیلات می دهد

قزوین- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: به منظور تقویت اشتغال در مشاغل خانگی و صنایع کوچک و شرکت های دانش بنیان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اضغر نورالله زاده عصر سه شنبه در دیدار با استاندار قزوین گفت: برای بهبود فضای کسب و کار در کشور باید ضمن کاهش بوروکراسی مدت زمان دریافت مجوز برای تولید را به حداقل برسانیم تا انگیزه تولید در میان بخش خصوصی بیشتر شود.

وی افزود: برای کمک به تولید داخلی امسال در نظر داریم تسهیلات بیشتری در اختیار صاحبان واحدهای صنعتی کوچک و متوسط قرار دهیم زیرا این مشاغل با دریافت اعتبارات می توانند با ریسک کمتری وارد فاز تولید شوند.

نورالله زاده یادآورشد: توسعه کارگاه های کوچک صنعتی می تواند بازدهی بیشتری در افزایش میزان اشتغال داشته باشد و چون با تسهیلات کمتری به مرحله تولید می رسد زمان بازدهی و رسیدن به چرخه تولید نیز کوتاهتر است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: قزوین به عنوان یک استان صنعتی جایگاه خوبی در کشور دارد و ما نیز آمادگی داریم با دادن تسهیلات کم بهره زمینه ایجاد کارگاه های کوچک در تولید قطعات خودرو اقدام کرد که این کار با هماهنگی تولیدکنندگان و قطعه سازان خودرو می تواند تسریع شود.

نورلله زاده افزود: تمرکز در این زمینه از پراکندگی صنایع جلوگیری می کند و حمایت از شرکت های دانش بنیان نیز از دیگر کارهایی است که به اشتغال کمک می کند.

وی بیان کرد: به شرکت های دانش بنیان تا ۱۰۰ میلیون تومان اتسهیلات پرداخت می شود که این کار به بهبود فضای کسب و کار کمک می کند.

نورالله زاده اظهارداشت: با اعطای مجوز به کارگاههای کوچک و متوسط باید زمینه رونق کسب و کار در حوزه های مختلف را فراهم کنیم و با تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تامین اجتماعی افراد بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

وی تصریح کرد: کوتاه شدن زمان و مراحل دریافت مجوز کسب و کار در خصوص تقویت و افزایش فضای کسب و کار ضروری است و بایستی موانع را در مسیر فعالیت بخش خصوصی برداریم و با حذف مقررات  پیچیده و سهل کردن پروسه تولید، به رونق کسب و کار کمک کنیم.

نورالله زاده اظهارداشت: در استان قزوین ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی داریم که در سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد تومان در قالب کمک به واحد های تولیدی و وام ازدواج به متقاضیان پرداخت شد و امسال نیز پیش بینی می کنیم ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص یابد.

وی بیان کرد: در سال گذشته صندوق کارآفرینی امید برای ایجاد ۳۵۰ شغل متعهد شد که ۴۰۰ شغل را ایجاد کردیم و امسال هم تلاش می کنیم در اشتغالزایی تلاش بیشتری کنیم تا سهم خود را ادا کنیم.

 

کد خبر 3616170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha