۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۳۷

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین:

شرکت های دانش بنیان ظرفیت کارآفرینی بالایی دارند

شرکت های دانش بنیان ظرفیت کارآفرینی بالایی دارند

قزوین-رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: شرکت های دانش بنیان ظرفیت کارآفرینی بالایی دارند و اگر حمایت دولت و دانشگاهها و صندوق نوآوری در کنار هم قرار گیرد توسعه شتاب می گیرد.

 به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن نایینی عصر دوشنبه در جلسه صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری که در سالن اجتماعات دانشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد اظهار داشت: در دانشگاهها باید به سمت کارآفرینی و خلاقیت و نوآوری حرکت کنند تا بتوانیم خودکفایی کشور را محقق کنیم.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین بیان کرد: دیگر زمان مقاله نویسی در کشور گذشته و با سیاست هایی که دولت تدبیر و امید دارد با راه اندازی این گونه صندوق ها بستر خوبی فراهم شده تا دانش و مهارت به ایده هایی تبدیل شود که تولید را به ثروت تبدیل کند.

نایینی گفت: دانشگاهها ظرفیت بسیار خوبی در حوزه دانش دارند اما متاسفانه از این توانمندی بخوبی استفاده نشده و در شرایطی که دههغا دانشگاها و شهرک صنعتی داریم نتوانسته ایم تحول مناسبی در اقتصاد استان و کشور ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: ایجاد ثروت باید دانش بنیان باشد و اگر بنیه علمی قوی داریم باید بتوانیم محصولات کیفی هم تولید کنیم و با صادرات آن به ثروت و سود مناسب برسیم.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین یادآور شد: معلوم نیست تا چه زمانی باید خام فروشی کنیم در حالیکه فرصتهای زیادی را از دست داده ایم و محصولات را بدون فرآوری صادر کرده ایم و از شکوفایی اقتصاد عقب مانده ایم.

وی بیان کرد: در دانشگاه بین المللی امام خمینی شرکت های دانش بنیان کم داریم و باید با توسعه این شرکتها از ایده های جوانان برای تولید ثروت استفاده کنیم.

نایینی گفت: شرکت های دانش بنیان ظرفیت کارآفرینی بالایی دارند و اگر حمایت دولت و دانشگاهها و صندوق نوآوری در کنار هم قرار گیرد می توان شاهد توسعه این شرکتها و حرکت در مسیر فنآوری بود.

کد خبر 3620948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha