۱ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۵۱

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درگذشت

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درگذشت

دکتر فیروز مددی عضو هیات علمی مرکز پزشکی اختر وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر فیروز مددی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو هیات علمی گروه ارتوپدی مرکز پزشکی اختر صبح چهارشنبه  ۲۹ اردیبهشت ۹۵ در اثر ایست قلبی درگذشت.

فیروز مددی متولد ۱۳۳۱ همدان بود. تحصیلات ابتدایی را در همدان،  دبیرستان را در دبیرستانهای  قریب و  البرز تهران گذراند و سال ۱۳۵۱ دیپلم تجربی را کسب کرد و مهرماه همان سال با رتبه ممتاز کنکور سراسری وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شد.

در خرداد ۱۳۵۸ و اوج انقلاب از دوره طب عمومی به عنوان دانشجوی ممتاز همراه با سه بورس تحصیلی – تفریحی کوتاه مدت به کشورهای مصر و لبنان – ایتالیا و فرانسه و هندوستان فارغ التحصیل شد. 

در همان سال به دلیل احراز رتبه کشوری مجوز  شرکت در امتحانات ورودی، حضور کوتاه مدت در بخش جراحی اعصاب بیمارستان امام خمینی، بخش چشم فارابی و بخش ارتوپدی بیمارستان شفایحیائیان را دریافت کرد.

وی دوره تخصص ارتوپدی را نیز از مهر ۵۸ تا ۶۲ با رتبه ممتاز طی کرد و به عنوان فارغ التحصیل ممتاز عضو هیات علمی بیمارستان شهدای تجریش شد و  تا اردیبهشت ۱۳۶۵ در بیمارستان شهدای تجریش حضور یافت و طی این سالها در سپاه پاسداران نیز در شیفت بعدازظهر دوران ۲ سال خدمت سربازی خود را به پایان رساند و از اردیبهشت ۱۳۶۵ تا اردیبهشت ۱۳۹۵ در بیمارستان اختر مشغول خدمت بود.

وی در مورد پانسمان های مرحله ای در جبهه های جنگ، اپیدمیولوژی تصادفات پشت جبهه و مقایسه مرگ و میر آن با خطوط فعال جنگ، بانداژ سریع اندام فوقانی برای انتقال و ترخیص بیماران، تاندون ترانسفر برای جبران فلج عصب پرونئال پین و پلاستر استخوان ران بالغین با زخم باز و کاهش مدت بستری بیماران از یک ماه به دو روز، استخوان تالوس در مجروحان پشت جبهه و تریاژ بیماران جنگی در اولین مراکز نزدیک به جبهه تحقیقات انجام داد.

شادروان دکتر مددی همچنین دوره یکساله clinical fllowship در طب ورزشی و زانو را در دانشگاه تورنتو و تیم Blue jays، دوره یکساله clinical fllowship در ارتوپدی اطفال را در دانشگاه تورنتو و دوره ۹ ماهه clinical fllowshipدر جراحی تومور را در دو دانشگاه Western ontaricو دانشگاه تورنتو گذراند.

از دیگر سوابق علمی و اجرایی وی می توان به  نایب رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور از خرداد ۱۳۶۳ به مدت چهار دوره ریاست های مختلف،  تدریس در رشته های طب ورزشی و فیزیوتراپی در دانشگاه تربیت مدرس،  تدریس در دانشکده بهداشت دانشگاه ایران و پایه گذاری بیمه ورزشکاران ، تالیف کتب و مقالات متعدد اشاره کرد.

مرحوم استاد مددی همچنین اختراعاتی داشت که از آن جمله می توان ۱- فیکساتور بالای استخوان ران ۲- سانترالایزر پروتزهای ران در توتال هیپ ۳- ثبت اختراع تکنیک نوین جراحی دررفتگی مادرزادی لگن ۴- ثبت اختراع تکنیک نوین جراحی استئوتومی متافیز پروگزیمال تی بیا اشاره کرد. 

یکی از این چهار اختراع اخیرا مراحل نهایی ثبت اختراع جهانی در کشور امریکا PCT را دریافت کرده بود.

وی همچنین عضو انجمن های علمی  پزشکی از جمله انجمن ارتوپدی ایران، انجمن جراحان زانو ایران، انجمن ارتوپدی کودکان ایران، عضو فعال ISAKOS، عضو فعال EFONT، عضو فعال SICOT و عضو انجمن AAOS بود.

پیکر این استاد ارجمند ساعت ۱۱ صبح روز پنجشنبه  ۳۰ اردیبهشت ماه ازمحل بیمارستان اختر در جمع همکارانش تشییع شد و در صحن امامزادگان «عینعلی و زینعلی (ع)» منطقه پونک آرام گرفت.

مراسم ختم این مرحوم روز یکشنبه دوم خردادماه مصادف با نیمه شعبان در مسجد جامع شهرک غرب از ساعت ۱۱تا ۱۲:۳۰ برگزار می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در پیامی درگذشت ناگهانی زنده ياد دکتر فیروز مددی را تسلیت گفت.

کد خبر 3663979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • افسانه نصیری IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      0 0
      سلام بنده سمت چپ بدنم مشکل داشت وهیچ دکتر دست من را عمل نمی‌کرد وپا م را هم گفت بودن باید ۷ بار عمل شود ولی دکتر مددی با یکبار عمل برای من معجزه کرد والان خیلی خوب شده ام وزمان که شنیدم ایشان فوت شده اند از صمیم قلب ناراحت شدم روحشان شاد