۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۲۰

مدیر آموزش و پرورش قائمشهر:

۳۸ مدرسه ابتدایی قائمشهر مختلط است

۳۸ مدرسه ابتدایی قائمشهر مختلط است

قائمشهر - مدیر آموزش‌وپرورش قائمشهر، وجود ۳۸ مدرسه مختلط در مقطع ابتدایی را فاجعه دانست.

به گزارش خبرنگار مهر،  محمد رسولی عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان قائم‌شهر بابیان اینکه ریل نجات جامعه از حیات مدرسه می‌گذرد، اظهار کرد: باید فرهنگ هر جامعه‌ای از آموزش‌وپرورش آن آغاز شود و این سازمان راه نجات جامعه است واین امر یک اجبار تاریخی تلقی می‌شود.

مدیر آموزش‌وپرورش قائم‌شهر به سیاست‌های این اداره در سال جاری اشاره کرد و گفت: توجه به کرامت انسانی، ایجاد روابط انسانی مبتنی بر اخلاق و قانون‌مداری، تقویت فرهنگ‌سازمانی و توانمندسازی کارکنان و شایسته‌سالاری و برقراری نظام اثربخش و کارآمد با پرهیز از وابستگی به حزب و جناح، تعدادی از این سیاست‌ها محسوب می‌شوند.

وی با تأکید بر عدالت آموزشی مبتنی بر عدالت در فضا، منابع انسانی و تجهیزات، عنوان کرد: بر همین اساس، کاربست سند تحول بنیادی تدوین و نقشه راه هم تعیین شد که در سال گذشته ۱۰۹ فعالیت و ۹۹ راهکار را در شهرستان پیاده کردیم و بنا داریم آن را در سال جاری به مرحله اجرا برسانیم.

رسولی مدرسه را کانون تغییر و تحول و مهد دموکراسی دنیا دانست و افزود: متأسفانه پنج هنرستان دخترانه قائم‌شهر در جنوب شهر قرار دارند که همه مسئولان شهری برای جابجایی این مدارس، بایستی همت گمارند.

مدیر آموزش‌وپرورش قائم‌شهر با اشاره به بهسازی مدارس روستایی، بیان کرد: در راستای سیاست روستا محوری و توجه به مدارس حاشیه شهر در سال گذشته دو هزار دانش‌آموز از شهر به روستاها بازگشتند.

وی بابیان اینکه تراکم دانش‌آموزان در شهر و روستا بدرستی گنجانده نشده است، تصریح کرد: در ۴۳ درصد از مدارس شهری ۷۰ درصد دانش‌آموز و در ۵۷ مدرسه روستایی فقط ۳۰ درصد از دانش‌آموزان استقرار دارند.

رسولی وجود ۳۸ مدرسه مختلط روستایی قائم‌شهر در مقطع ابتدایی را فاجعه دانست و ادامه داد: همچنین ۲۱ مدرسه چندپایه، ۲۸ مدرسه شهری دونوبته و ۲۲ مدرسه روستایی دونوبته نشان از کمبود فضای آموزشی در قائم‌شهر دارد که باید به آن توجه شود.

مدیر آموزش‌وپرورش قائم‌شهر، خاطرنشان کرد: توجه به اصل هدایت تحصیلی، ارتقای توانمندی مدیران مدارس با رویکرد مدیریت فرآیندمحور باهدف استقرار مدیریت اثربخش، کارآمد و مسئول، موجب شد تا مدیران با سابقه و معلمان باتجربه و حتی نخبه جهت ارتقای بهتر کیفیت آموزشی در مدارس مختلف شهری و روستایی جابجا شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تحصیل ۶۱ درصد از دانش‌آموزان قائم‌شهری در رشته علوم تجربی، اذعان کرد: تا وقتیکه چیدمان نادرست و استقرار ناعادلانه هنرستان‌ها در شهرستان و فرهنگ و تمایل خانواده‌ها به سمت رشته علوم تجربی است هم هنرستان‌های ما آسیب‌پذیر خواهند بود و هم تراکم بالا در رشته علوم تجربی به ورودی‌های کنکور سراسری قائم‌شهر، ضربه وارد کند.

رسولی عنوان کرد: کشور ما در کنکور سال گذشته ۸۵۷ هزار داوطلب داشت که ۵۴۱ هزار نفر داوطلب گروه علوم تجربی بودند و از این تعداد فقط ۳۷ درصد در دانشگاه‌ها پذیرفته شدند.

مدیر آموزش‌وپرورش قائم‌شهر با بیان اینکه مازندران از نظر بیکاری رتبه سوم کشوری را دارا است، اظهار داشت: ۳۰ درصد از فارغ‌التحصیلان بیکار هستند و این درحالیست که ۸۰ تا ۸۵ درصد از فارغ‌التحصیلان هنرستانی ما وارد بازار کارشده‌اند.

وی در پایان خواستار تجهیز ساختمان و امکانات هنرستان‌ها شد و گفت: پیشنهاد می‌شود با کمک ارباب جراید، فرهنگ جامعه و خانواده‌ها به سمت هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای تغییر یابد.

کد خبر 3665945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha