۵ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۲۶

امام جمعه بوشهر:

بزرگانی چون «معتقد اهرمی» هویت و تاریخ استان بوشهر هستند

بزرگانی چون «معتقد اهرمی» هویت و تاریخ استان بوشهر هستند

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بزرگانی چون معتقد اهرمی هویت و تاریخ استان بوشهر هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در این نشست که با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، میراث فرهنگی، رئیس حوزه هنری بوشهر، امامان جماعت دلوار و اهرم، فرماندار تنگستان و دیگر شخصیت های مذهبی، علمی و فرهنگی به منظور برگزاری کنگره ملی معتقد اهرمی صبح امروز در دفتر امام جمعه بوشهر برگزار شد، گفت: بزرگداشت شخصیت ها و عالمانی چون آیت الله معتقد اهرمی، گذشته از شناخت شاخص های فرهنگی و تاریخی در استان، موجب حفظ هویت، تعالی و ارتقاء سطح شخصیت فردی و اجتماعی استان می‌شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به شخصیت والای معتقد اهرمی خاطرنشان کرد: ایشان علاوه بر اینکه یک شخصیت مبارز، فقید، فهیم، فقیه و مربی دلسوز هستند، شخصیتی نوگرا و متبحر در عرصه علم و مهارت اسلامی و مسلط بر هنر قرآنی است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه آیت الله معتقد اهرمی مدرس دبیرستان سعادت بوشهر بود، و در زمینه شعر و شاعری صاحب دیوان شعر هستند، گفت: ایشان علی رغم اینکه در دبیرستان سعادت بوشهر به عنوان مدرس مهارت اسلامی تدریس می کردند، و دیوان شعری نیز از ایشان بر جای مانده، در عرصه هنر قرآنی نیز با ابتکار و نوگرایی «قرآن رمز دار» را نوشته است.

صفایی بوشهری در ادامه افزود: این شخصیت عالم در عرصه های مختلف اجتماعی همچون مبارزه با فساد اداری و استبداد آن زمان، حضوری جدی داشتند و با توجه به تلاش هایی که در حوزه فرهنگ دینی داشتند، توانستند شخصیت های ممتازی در استان تربیت کنند.

پس از برگزاری این نشست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به همراه مدیران کل و مسئولین حاضر در این نشست جهت ادای احترام و ذکر فاتحه بر مزار این ادیب و شارح قرآن حضور یافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی معروف به فاضل اهرمی و متخلص به «معتقد» از افاضل آن روزگار هستند که در شهرستان تنگستان شهر اهرم متولد و در محله ریشهر بوشهر نشر و نما یافتند. در سن دوازده‌ سالگی برای تحصیل دانش به شهر خورموج رفت. بعد از سپری کردن دوران تحصیل در خورموج عازم عراق شد، سپس به بوشهر مراجعت کرد و در مدرسه سعادت به تدریس عربی و ادبیات فارسی مشغول شد. غیر از دیوان شعری «جواهرالزواهر» دو کتاب دیگری به نام «دلائل الظهور فی علائم الحضور»" و «مجموعه الطایف» از ایشان به یادگار مانده است. علاوه بر دیوان شعر، در زمینه کتابت قران تبحر داشته است؛ قرآنی که ایشان در چند نسخه به خط خود نوشته است به «قرآن رمزدار» نامگذاری کرده است . معتقد اهرمی در روز دوشنبه بیستم رجب سال ١٣٤٠ هجری قمری دیده از جهان فروبست.

کد خبر 3667458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha