۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۵۹

استاندار لرستان خبر داد؛

پیش‌بینی ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در لرستان طی امسال

پیش‌بینی ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در لرستان طی امسال

خرم آباد- استاندار لرستان از پیش بینی ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند ظهر شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی سیستانی برگزار شد با بیان اینکه لرستان زادگاه علمای بزرگی است اظهار داشت: مراجع بزرگی مانند آیت الله بروجردی، کمالوند، طاهری خرم آبادی و ... از جمله آنها است.

وی با بیان اینکه لرستان استانی شهید پرور و در هشت سال دفاع مقدس ظرفیت بسیار بزرگی بوده است، عنوان کرد: لرستان به‌رغم اینکه ارتباط مستقیم با مرز نداشت ولی خسارت وارد شده به این استان در جنگ بیشتر از استانهای مرزی بود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه امروز یکی از نگرانی های ما جبران نشدن این خسارت ها است افزود: لرستان بیش از شش هزار و ۳۰۰ شهید تقدیم نظام و اسلام کرده و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۹۰ شهید داده است.

بازوند بیان کرد: لرستان جمعیتی بالغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و ۶۲ درصد مردم آن در شهرها زندگی می کنند.

وی با اشاره به ظرفیتهای گردشگری لرستان عنوان کرد: این استان در حوزه نفتی نیز ظرفیتهای خیلی خوبی در کوهدشت و پلدختر دارد و بیش از ۳۲ طاقدیس نفتی در استان شناسایی شده است.

استاندار لرستان با اشاره به وجود ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در لرستان بیان داشت: حدود ۲۵ درصد این اراضی کشاورزی آبی بوده اما در تولید بعضی محصولات مانند حبوبات، انجیز سیاه، ماهی قزل آلا  و ...را رتبه اول در کشور دارد.

بازوند با بیان اینکه لرستان در حوزه حمل و نقل نیز شرایط مطلوبی دارد بیان داشت: فرودگاه لرستان یکی از ۱۶ فرودگاه فعال کشور است و در حوزه زیرساختهای جاده ای چندین آزاد راه در حال اجرا هستند که در توسعه استان می توانند نقش بسزایی داشته باشند.

وی با اشاره به پروژه های راه آهن لرستان افزود: همچنین لرستان محل مسیر خطوط لوله نفت کشور است که هنوز در مسیر توسعه استان به کار گرفته نشده اند.

استاندار لرستان یکی از چالش های پیش روی لرستان را مباحث اقتصادی است گفت: بیکاری گسترده، نرخ بیکاری بالا از جمله شاخص های اقتصادی استان بوده که طی چند سال اخیر اقدامات مطلوبی برای رفع این معضل در استان صورت گرفته است.

بازوند با بیان اینکه همه مسئولان استان اجماع دارند که به سمت رفع مشکلات اقتصادی استان حرکت کنیم گفت: در این راستا لرستان در سال اقتصاد مقاومتی به عنوان الگو معرفی شده که بعضی از شاخص های اقتصادی استان تغییر پیدا کند.

وی با بیان اینکه تولید ناخالص لرستان در سال ۹۵ باید به ۲۵ هزار میلیارد تومان برسد افزود: همچنین سرانه درآمدی مردم به ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار توان به ازای هر نفر باید برسد.

استاندار لرستان همچنین بنا شده که طی امسال ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان صورت گیرد ادامه داد: احیای کشت و صنعت، احداث ۴۰ هکتار گلخانه توسط شرکتهای هلندی از جمله سرمایه گذاری های خارجی در استان بوده است.

بازوند با اشاره به برنامه ریزی صادرات ۲۰۰ میلیون دلا به بازار عراق بیان داشت: افزایش نرخ مشارکت اقتصادی به ۳۸ درصد نیز از دیگر اقدامات در دستور کار ما در استان طی امسال است.

کد خبر 3670092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha