۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۶

معاون برنامه‌ریزی منابع طبیعی اردبیل:

جنگل «فندقلو» در اردبیل ذخیره‌گاه نادر ژنتیکی کشور است

جنگل «فندقلو» در اردبیل ذخیره‌گاه نادر ژنتیکی کشور است

اردبیل – معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی منابع طبیعی استان اردبیل گفت: جنگل فندقلو یکی از ذخایر نادر ژنتیکی در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل فتحی صبح دوشنبه در کارگاه آموزشی روسای ادارات آموزش ادارات کل منابع طبیعی کشور تصریح کرد: ۶۳ هزار هکتار از مساحت استان را جنگل‌ها تشکیل داده‌اند.

وی افزود: جنگل‌های استان در سه گروه هیرکانی، ارسبارانی و ایرانی تورانی قرار گرفته‌اند که در میان آن ها جنگل فندقلو یکی از ذخایر نادر ژنتیکی در کشور محسوب می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی منابع طبیعی استان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از مساحت استان اراضی ملی است، اضافه کرد: در عین حال یک میلیون و ۱۵ هزار هکتار از مساحت استان را مراتع تشکیل داده‌اند.

به گفته فتحی مجموعه این پتانسیل موجب شده است اردبیل به عنوان یک استان کشاورزی دامپروری شناخته شود و با ۱۰ شهرستان خود پتانسیل‌های متعددی را در بر داشته باشد.

وی اقدامات حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی را شامل تشکیل صندوق توسعه منابع طبیعی استان و اجرای طرح‌های جنگل‌کاری برشمرد و افزود: علاوه بر این در سال گذشته اعتبار ایجاد سه ساختمان در سرعین، نمین و جنگل فندقلو اخذ شده است.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی منابع طبیعی استان عضویت دائم این نهاد اجرایی در شورای برنامه‌ریزی استان توانسته است در تسریع برنامه‌ها مؤثر باشد.

فتحی یکی از مشکلات عمده اجرای برنامه‌ها را تخصیص اعتبارات عنوان کرد و افزود: متأسفانه تخصیص از محل ماده ۱۳ فقط ۲.۵ درصد بوده و در کل ۱۱ درصد تخصیص داشتیم.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از اعتبارات را به حوزه ترویج و آموزش اختصاص دادیم، خواستار تخصیص مطلوب اعتبارات به منظور تحقق برنامه‌ها شد.

کد خبر 3671942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha