۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۰۶

معاون سرمایه‌گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان:

۹۷ درصد بودجه آموزش و پرورش به حقوق فرهنگیان تعلق می‌گیرد

۹۷ درصد بودجه آموزش و پرورش به حقوق فرهنگیان تعلق می‌گیرد

قم - معاون سرمایه‌گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بیش از ۹۷ درصد بودجه وزارت آموزش و پرورش مربوط به حقوق فرهنگیان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی زاده ظهر سه‌شنبه در همایش بازنشستگان فرهنگی سال ۹۵ که در تالار فرهنگیان قم برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگیان جامعه بزرگی را تشکیل می‌دهند ولی تاکنون چوب تحقیر را خورده‌اند.

وی با بیان اینکه سهم ما از منابع و بودجه دولت بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان نیست، افزود: از آنجایی که بیش از ۹۷ درصد بودجه دولت برای آموزش و پرورش مربوط به حقوق معلمان است بنابرین فاصله ما با خط فقر زیاد نیست.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد: به جای اینکه در هفته گرامیداشت معلم به شرح و تنظیم برنامه بپردازیم باید به تنظیم برنامه‌های مربوط به تعلیم و تربیت توجه کنیم زیرا این امر به تربیت دانش آموزان مربوط است.

وی با بیان اینکه امروز نباید اداره آموزش و پرورشی داشته باشیم که در آن باجه بانک سرمایه نباشد، گفت: نباید بجز بیمه معلم دفترچه دیگری در دست فرهنگیان داشته باشیم.

تقی زاده با بیان اینکه باید بتوانیم سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف برای بهبود وضعیت فرهنگیان انجام دهیم، افزود: می‌توانستیم برای بهبود وضعیت حتی در فروشگاه فرهنگیان وسائل دانش آموزان نیز خریداری شود که این امر خود یک منبع اقتصادی برای آموزش و پرورش بود.

سال گذشته حدود ۱۲ هزار خودرو در اختیار فرهنگیان قرار گرفت

معاون سرمایه گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان بیان کرد: طی ۱۹ سال گذشته حدود ۱۲ هزار خودرو در اختیار فرهنگیان قرار گرفت و سه تا چهار برابر این خودروها توزیع شد، با دریافت نامه‌هایی مبنی بر اینکه خودروها صرفاً پراید نباشد قرارداد منعقد شد که سالیانه ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو برای جامعه ۹۰۰ هزار نفری در هر مدلی که می‌خواهند توزیع شود اما به دلایلی سرمایه‌گذار از این اقدام خودداری کرد.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ هزار نفر از فرهنگیان پس از بازنشستگی قطع عضویت از صندوق ذخیره فرهنگیان نکرده‌اند، افزود: پنج هزار میلیارد تومان در پتروشیمی ذخیره شده است که زمانی که به سود برسد ارزش افزوده‌ای دارد و نزدیک به ۲ سال است که طرحی دادیم با عنوان طرح پرداخت معادل سهم الشرکه اعضای صندوق ذخیره که معادل آن وام ۲ درصدی پرداخت شود.

تقی زاده بیان کرد: افرادی که طی امسال تا پایان دوره صندوق بازنشست می‌شوند فرم قطع عضویت و فرم استمرار عضویت به آن‌ها داده می‌شود و هر فردی که فرم استمرار عضویت را پر می‌کند می‌تواند از سود سال بعد خود نیز استفاده کند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به سرمایه گذاری در صندوق ذخیره فرهنگیان، افزود: منطقه ویژه سلفچگان نیز منطقه خوبی برای سرمایه گذاری خواهد بود.

کد خبر 3673389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha