۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۱۹

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشور:

راه اندازی باشگاه کشاورزان در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است

راه اندازی باشگاه کشاورزان در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است

قزوین- مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشور گفت: راه اندازی باشگاه کشاورزان ضمن تامین نهاده ها بر اساس نیاز کشاورزان در داخل مزرعه و کمک به کاهش هزینه تولید گامی در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، یزدان سیف در مراسم افتتاح نخستین باشگاه کشاورزی کشور در قزوین گفت: با راه اندازی میز خدمت برای تقویت بخش کشاورزی گام برداشته ایم و امیدواریم ضمن کاهش هزینه و ضایعات ان بخش به سودآوری بهره برداران هم کمک کنیم.

سیف بیان کرد: در دنیای کنونی که رقابت پذیری و بهره وری مهمترین رکن توسعه محسوب می شود باید بتوانیم با کاهش هزینه های تولید به کیفی سازی فعالیتها کمک کنیم تا فعالیت در این حوزه اقتصادی شود و انگیزه کشاورزان را بالا ببریم.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشور تصریح کرد: یکی از دغدغه های کشاورزان تامین بموقع و آسان نهاده های کشاورزی است که با تشکیل باشگاه کشاورزی این نگرانی برطرف شده و بستر خوبی برای تولید کیفی، بموقع، سهل و آسان و به اندازه نهاده ها فراهم می شود.

وی اضافه کرد:راه اندازی باشگاه کشاورزان از۱۷ ماه قبل کلید خورد و امروز اولین باشگاه در کشور در استان قزوین به عنوان قطب کشاورزی و با استعدادهای فراوان فعالیت خود را به طور رسمی آغاز می کند.

سیف تصریح کرد: از امروز نخستين باشگاه مشتريان كشور با عنوان ميز خدمات زنجيره تأمين نهاده‌های كشاورزی در قالب باشگاه كشاورزی شركت خدمات حمايتی كشاورزی به بهره ‌برداری می ‌رسد.

وی گفت: برای آنكه نهاده‌ها عرضه‌ شده در بخش كشاورزی از استاندارد مناسب و كيفيت برخوردار باشد، نیازمند خدمات پس از فروش هستیم تا كشاورزان نسبت به مصرف نهاده‌های مورد نياز دانش كافی و لازم را داشته باشند.

سیف تصریح کرد: اين موضوع از وظايف زنجيره عرضه است و با رابطه دوسويه با كشاورزان محقق می شود که در اين راستا باید از كانال ارتباطی باشگاه مشتريان استفاده كنيم كه در اين باشگاه خدمات مختلف فنی، مالي، مشاوره‌اي، بازرگاني و اطلاع ‌رساني به كشاورزان ارائه می ‌شود تا بتوانند از نهاده‌ها استفاده مطلوب تری كنند.

وی ادامه داد: از مهم‌ترين خدمات باشگاه می ‌توان به آزمايش خاك و آب و ارائه نتايج به‌صورت رايگان با تخفيف ۶۰ درصدی، كارت خريد اعتباری از پايانه‌های فروشگاهی و مرتبط شركت، صدور نسخه مصرف نهاده‌های كشاورزی، ارائه آخرين اطلاعات هواشناسی و مشاوره فنی در حوزه مصرف نهاده‌های كشاورزی، تأمين و تحويل غيرحضوری نهاده‌های مورد نياز كشاورزان در محل مورد تقاضا و پاسخگويی به شكايات و دريافت پيشنهادات از ديگر خدمات اين باشگاه است.

سيف تصريح كرد: اگر كشاورزان بد حساب نباشند بانك كشاورزی كارت اعتباری به آنها می ‌دهد که با آن می ‌توانند نسبت به خريد نهاده‌های مورد نياز خود به ‌صورت اقساط اقدام كنند.

وی اضافه کرد: در بین سالهای ۸۸ تا ۹۱ با افزایش شتابان قیمت نهاده های کشاورزی روبرو شدیم و بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان هزینه اضافی ایجاد شد و امروز کمبود نقدینگی ازعمده مشکلات کشاورزان محسوب می شود.

بانک اطلاعاتی در باشگاه کشاورزان ایجاد می شود

سیف بیان کرد: تمام رفتارهای کشاورزان پس از عضویت در باشگاه ثبت و ضبط می شود و سالهای آینده نیز می توان متوجه شد یک کشاورز در هر استان از نظر مصرف سم و کود و کاشت و برداشت چه وضعیتی داشته و چگونه عمل کرده است.

وی اضافه کرد: با دو رویکرد ورود علم به مزرعه و تکامل چرخشی در استفاده از تکنولوژی و علم روز برای کاهش هزینه تولید و افزایش بهره وری این طرح ها اجرایی شده و امیدواریم با مشارکت کشاورزان به اهداف پیش بینی دست یابیم.

فروش نهاده به یک میلیون و ۶۰۰ هزار کشاورز

سیف در ادامه از فروش نهاده به کشاورزان خبرداد و اظهارداشت: سالانه به یک میلیون و ۶۰۰ هزار کشاورز توسط سازمان حمایت خدمات کشاورزی نهاده می فروشیم و این کار کمک موثری به بنیه مالی بهره برداران است.

وی بیان کرد: امسال امیدواریم باشگاه کشاورزان در همه استانهای کشور راه اندازی و فعال شود.                      

 

کد خبر 3673672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha