۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۳۵

مدیرکل بندر داکار:

فعالیت‌های بندری غرب آفریقا بامحوریت بندر شهید رجایی انجام می شود

فعالیت‌های بندری غرب آفریقا بامحوریت بندر شهید رجایی انجام می شود

بندرعباس - مدیرکل بندر داکار کشور سنگال گفت: سنگال قصد دارد فعالیت های بندری و حمل بار در منطقه غرب آفریقا را با محوریت بندر شهید رجایی ایران انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، کونته اظهار داشت: پیشرفت بندر شهید رجایی در دوره تحریم ها رو به افزایش رفته و تلاش خواهیم کرد تا از تجارب ایران در این زمینه استفاده کنیم.

وی با اشاره به نزدیکی فرهنگی و دینی دو کشور اعلام کرد، سنگال قصد دارد فعالیت های بندری و حمل بار را در منطقه غرب آفریقا را با محوریت بندر شهید رجایی ایران انجام دهد تا زمینه توسعه بیشتر تجارت دریایی بین دو کشور فراهم شود.

این مقام مسئول مسیر دریایی سنگال به جنوب ایران را نزدیک ترین مسیر دسترسی از غرب آفریقا به ایران  عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی ایران می تواند برای فعالیت های بندری در کشور سنگال فعالیت کند.

 مدیرکل بندر داکار هدف از بازدید و سفر این هیئت به بزرگترین بندر ایران را آشنایی و گسترش تجارت بین المللی فعالان بخش خصوصی این کشور از ظرفیت پایانه ها و امکانات بندر شهید رجایی دانست.

کونته گفت: بندر داکار با ۶۰۰ هکتار وسعت می تواند مقصد کالاهای ایرانی مانند خودرو، فرش و نفت و گاز باشد و سنگال نیز می تواند مواد معدنی خود را برای فرآوری به ایران ارسال کند.

کد خبر 3675146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha