۵ تیر ۱۳۹۵، ۹:۴۵

شیدایی به وقت قدر

شبهای عاشقی/ آمده ام تا پناهم دهی

شبهای عاشقی/ آمده ام تا پناهم دهی

ساری - ملائک آسمان نیز به زمین آمده‌اند تا در رثای امیر مهر و رحمت، قدر بخشند و خاکیان را به عرش پیوند دهند، دیگر عشق و شیدایی مرز ندارد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: غروب هجدهمین افطار ماه مبارک رمضان که می‌شود، شور و حال خاصی دست می‌دهد. اینجا ساعت‌ها فقط لحظه‌اند و می‌خواهیم در این شبهای قدر آسمانی شویم و از صمیم قلب نوای العفو العفو بخوانیم و کوله‌بار گناه را زمین نهیم و رنگی دیگر یابیم. دوست داریم سکوت کنیم و پا در حریم مهربانی نهیم و با شیفتگان و رهروان عشق، نوای الغوث یا غیاث المستغیثین سر دهیم و قرآن به سرشویم، آمده‌ایم تا پناهمان دهی و آدمی دیگر شویم.

این گفته جوان ۲۰ ساله‌ای است که در یک مسجد روستایی به همراه دوستانش قدرنشین شب قدر شده است و با چشمی اشک‌بار می‌گوید: آمده‌ام تا سند بندگی‌ام را امضاء کنم و از خدا بخواهم به‌حق این شبهای قدر نظری به ما داشته باشد.

آرام و بی‌صدا می‌گرید و اشک می‌ریزد، چنان مویه می‌کند و بر سینه می‌زند و زیر لب نجوا می‌کند شفای همه مریض‌ها و رفع حل مشکلات.

نوای «به حسین بن علی» که شنیده می‌شود و روضه امام حسین (ع) که خوانده می‌شود، همه حوادث کربلا ازنظرها می‌گذرد، از سرداری که نیزه نشین است و قرآن می‌خواند تا دختری سه‌ساله که چشم‌انتظار عمویش است تا از فرات برایشان آب بیاورد...

با هزاران آرزو و امید به مجلسی آمده بودند که صاحب‌عزایش فاطمه و آل الله است و چه زیبا نجوا می‌کردند و کتاب خدا را بر سر می‌گرفتند و می‌خواندند، به علی بن موسی، به علی بن موسی (ع).

هرکجا که احیا گرفته باشی، به ناگاه کبوتر دل به مشهدالرضا پر می‌زند، به کنج پنجره فولاد می‌رود و از دل می‌خوانی «قربون کبوترای حرمت/ تو که گره را آخر وا می‌کنی/ پس چرا امروز و فردا می‌کنی یا امام رضا (ع).

حال و هوای شبهای قدر را باید از زبان پیرمرد روشن‌دلی جویا شد که می‌گوید: شبهای قدر حال و هوای خاصی دارد و در این شب، سرنوشت یک‌ساله همه بندگان رقم می‌خورد و چه‌بهتر که رسم بندگی را به‌درستی بجا بیاوریم.

گوشه و کنار مسجد از همه سن و قشری می‌توان دید از کودکان خردسال تا پیرمردهایی که چین‌وچروک جبینشان، حکایت سالها بندگی و عشق‌ورزی به اهل‌بیت دارد، اینجا، هرکه باشی، بی‌رنگ می‌شود و به قول آن پیرمرد سالخورده، آمده‌ایم تا آدمی دیگر شویم و پناهمان دهد.

آری کاش می‌شد، دل شب، قرآن را از روی سرم برمی‌داشتم، دستت را روی سرم می‌گذاشتی و آرام نجوا می‌کردم، بالحجه، بالحجه، بالحجه. دیشب مرز بین آسمان و زمین برهم خورد و افلاکیان نیز به حال خاکیان غبطه می‌خوردند که الهی العفو می‌خواندند و برای دیگران، سلامتی و آسایش می‌خواستند.

ویژه‌برنامه‌های شب قدر ۱۹ از ساعت ۲۱ تا حوالی سحر برگزار شد و سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر و ادعیه ویژه این روز ازجمله برنامه‌های نخستین شب احیا بود.

مراسم شب قدر در ساری با سخنرانی حجت‌الاسلام احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه موقت تهران در مصلا این شهر برگزار شد.

کد خبر 3694388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha