۱۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۷

لاریجانی:

سرمایه‌گذاران برای ورود به ورزش باید تشویق شوند

سرمایه‌گذاران برای ورود به ورزش باید تشویق شوند

قم - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذاران برای ورود به ورزش باید تشویق شوند و باید امور ورزشی و برنامه‌های عمرانی را به دست بخش خصوصی بسپاریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم تجلیل از مدال آوران ورزش استان قم در میادین برون مرزی اظهار داشت: توجه به زیرساخت‌های توسعه ورزش از اهمیت زیادی برخوردار است و در قم نیز باید تلاش بیشتری برای رسیدن امکانات موجود به سطح استاندارد در مقایسه با سایر استان‌ها شود.

وی افزود: واقعیت این است که در بسیاری از نقاط قم، شرایطی هست که حتی امکانات ورزشی اولیه هم وجود ندارد و برای این منظور باید فکری کرد ضمن این که حضور بخش خصوصی در ورزش قم ضروری است و باید فضایی فراهم شود که بخش خصوصی به سرمایه گذاری تمایل داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه اعتبار یک درصدی دستگاه‌ها و اختصاص آن به ورزش، مجلس همکاری خود را انجام می‌دهد اما این، تنها راه ممکن برای حل مشکلات مالی در بدنه ورزش نیست و باید راه‌های دیگر نظیر تدوین ساز و کاری برای جذب بخش خصوصی در نظر گرفته شود.

لاریجانی بیان داشت: اگر یک نفر بخواهد به ورزش ورود پیدا کند باید راهی برای تشویق آن وجود داشته باشد و نظر من این است که باید امور ورزشی و برنامه‌های عمرانی را به دست بخش خصوصی بسپاریم و در این زمینه، وزارت ورزش می‌تواند کار را پیگیری کند و مجلس پشتیبانی لازم را انجام خواهد داد.

وی عنوان کرد: ورزش علاوه بر ماهیت خود در بخش سلامت و نیز حوزه قهرمانی، شامل ویژگی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی نیز هست و از این رو نباید از ورزش و رفع چالش‌های آن غافل شد و امیدوارم تلاش مسئولان برای رفع این موانع سبب موفقیت هر چه بیشتر ورزشکاران ما در میادین بین المللی شود و جامعه شاداب‌تری نیز داشته باشیم.

کد خبر 3732287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha