۱۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۰

در سال گذشته؛

ورزشکاران قم صاحب ۱۷ مدال بین قاره‌ای و آسیایی شدند

ورزشکاران قم صاحب ۱۷ مدال بین قاره‌ای و آسیایی شدند

قم - مدیر کل ورزش و جوانان استان قم گفت: در حال حاضر استان قم ۸۶ تیم در لیگ‌ها و مسابقات قهرمانی کشور دارد و طی سال گذشته صاحب ۱۷ مدال بین قاره‌ای و آسیایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عابدی در مراسم تجلیل از مدال آوران ورزش استان قم در رویدادهای برون مرزی که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و استاندار و مسئولان قم در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار داشت: عملکرد ورزش قم در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ رشد چشمگیری داشته است و این رشد را در حوزه منابع مالی و اعتبارات نیز می‌توان مشاهده کرد که این افزایش اعتبارات در اختیار هیئت‌های ورزشی قرار گرفته است.

وی افزود:  ورزش قم در سال گذشته صاحب ۱۷ مدال از رویدادهای آسیایی و بین قاره‌ای شده است که یک مدال از این تعداد مدال به بانوان ورزشکار قم اختصاص دارد ضمن این که در سال گذشته ۸ بار میزبانی اردوی تیم‌های ملی در رده‌ها و رشته‌های مختلف را بر عهده داشتیم که ۳۰ درصد در این زمینه رشد حاصل شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: در حال حاضر استان قم ۸۶ تیم در لیگ‌ها و مسابقات قهرمانی کشور بر اساس آمار سال ۹۴ دارد در حالی که این رقم در سال ۹۳ برابر با ۷۱ تیم بود و با وجود مشکلات مالی و کمبود اعتبارات، باز هم با همیاری جامعه ورزش توانستیم تعداد تیم‌های کشوری ورزش قم را افزایش دهیم.

عابدی بیان داشت: از میان ۸۶ تیمی که از قم در رشته‌های مختلف در لیگ‌ها و مسابقات قهرمانی کشور شرکت می‌کنند ۱۸ تیم متعلق به ورزش بانوان است و ورزش بانوان ما در مقایسه با گذشته شرایط بهتری دارد و تیم‌های ورزشی ما در بخش بانوان، تیم‌های موفق‌تری نسبت به گذشته هستند.

وی عنوان کرد: سال گذشته در ارزشیابی وزارت ورزش و جوانان در میان استان‌های گروه ۳ ارزشیابی وزارت، در جایگاه نخست قرار گرفتیم و آمار ۱۲۷ مدال بین‌المللی ما، به این موفقیت ورزش قم کمک شایانی کرد ضمن این که در حوزه برگزاری مسابقات انتخابی استان و قهرمانی استان، ۳۸۰ رویداد را پشت سر گذاشتیم و برگزاری مسابقات لیگ‌های استانی را در اولویتی بالا قرار داده‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: در صورتی که بتوانیم از بودجه ورزشی که به صورت اختیاری برای دستگاه‌های دولتی تعریف شده استفاده کنیم می‌توانیم ورزش قم را متحول کنیم البته نیاز ورزش کشور و استان قم این است که مجلس در این زمینه کمک بیشتری کند و این درصد را برای دستگاه‌ها تبدیل به الزام کند در حالی که در حال حاضر الزامی در کار نیست و اختیاری است.

کد خبر 3732295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha