۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۵۹

استاندار اردبیل:

کارآفرینی اولویت توسعه روستاهای اردبیل است

کارآفرینی اولویت توسعه روستاهای اردبیل است

اردبیل – استاندار اردبیل گفت: کارآفرینی و ایجاد اشتغال اولویت توسعه روستاهای استان است و دستگاه‌های اجرایی می‌بایست در این حوزه برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش بعدازظهر پنج‌شنبه در همایش توسعه روستایی تصریح کرد: در استان اردبیل نمونه‌های موفقی از کارآفرینی در بین روستاییان مشاهده می‌شود که می‌تواند به عنوان الگوی سایر روستاها مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: در بخش صنایع‌دستی، کشاورزی و دامپروری می‌توان با رونق و توسعه واحدهای تولیدی زمینه اشتغال‌زایی در روستا را فراهم ساخت تا از مهاجرت‌های بی‌رویه جلوگیری شود.

استاندار اردبیل با تأکید به اینکه اشتغال اولویت اصلی روستاها است، اضافه کرد: لازم است برنامه‌های مختلف به این مهم توجه داشته باشد.

در این مراسم معاون امور عمرانی استانداری اردبیل نیز با بیان اینکه استان اردبیل دارای هزار و ۸۵۵ روستا است و  از این تعداد هزار و ۲۹ روستا بالای بیست خانوار جمعیت دارند، تصریح کرد: استان اردبیل ۴۰۴ هزار نفر جمعیت روستایی دارد.

علی آذرنژاد به اشاره به فعالیت ۸۷۳ دهیاری در استان در خصوص شاخص برخورداری از آب شرب گفت: شاخص برخورداری ۷۲ درصد است که در سه سال گذشته ۱۳۴ روستا تحت پوشش قرار گرفته است.

وی متذکر شد:  در بهسازی راه‌های روستایی نیز شاخص برخورداری ۹۲ درصد است  و در برق‌رسانی روستایی و طرح‌های هادی تمامی روستاها تحت پوشش قرار گرفته است.

وی با اشاره به تلاش دولت برای ایجاد اشتغال برای بیش از پنج هزار و ۳۰۰ نفر در روستاها متذکر شد: ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی مورد تأکید است.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل به اختصاص سهمیه ۹ دستگاه اجرایی در این خصوص تأکید کرد و افزود: این تعداد اشتغال با هزار و ۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود.

کد خبر 3745097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha