۶ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۵۰

توکلیان در گفتگو با مهر:

حق کشتی آزاد بیش از یک طلا بود/ ۶۲ درصد مدال‌ها را کشتی کسب کرد

حق کشتی آزاد بیش از یک طلا بود/ ۶۲ درصد مدال‌ها را کشتی کسب کرد

مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران با اشاره به نتایجی که در المپیک ۲۰۱۶ ریو کسب شد، گفت: تیم اعزامی شایستگی و توان کسب دو مدال طلا را هم داشت.

امیر توکلیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تیم ملی کشتی آزاد می توانست یک مدال طلای دیگر هم در المپیک کسب کند، اظهار داشت: به هیچ عنوان قصد ندارم دوباره صحبت از ناداوری و مشکلات مختلف در راه مدال آوری مطرح کنم اما به جرات می گویم که تیم ما شایستگی کسب یک طلای دیگر را داشت و بچه های ما می توانستند با نتیجه ای بهتر از این از المپیک خارج شوند.

وی تصریح کرد: البته تا همینجا هم عملکرد خوبی داشتیم و کاروان کشتی ایران توانست ۶۲ درصد از مجموع مدالهای کسب شده را بنام خود ثبت کند، اما حیف که توجه ویژه ای به این رشته نمی شود و همیشه در اوج بی مهری و عدم حمایت کافی به موفقیت های بزرگ و ملی دست یافتیم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به اینکه طلسم کسب مدال طلای المپیک بعد از ۱۶ سال شکسته شد، ادامه داد: حسن یزدانی کار بزرگی کرد و توانستیم در وزنی بسیار سخت و شلوغ از نظر مدعیان تراز اول به طلا برسیم. البته در این راه رسول خادم هم زحمات زیادی کشید و در طول سالها تمرین و برنامه ریزی توانستیم طلسم مدال طلا را بعد از این مدت طولانی بشکنیم.

توکلیان در پایان خاطر نشان کرد: کشتی آزاد باید بزودی کار خود را دوباره آغاز کند و برای حضور در رقابتهای جام جهانی که اسفندماه در تهران برگزار می شود مهیا شویم. همچنین رقابتهای آسیایی نیز هدف بعدی ماست که باید از هم اکنون برای این مسابقات نیز برنامه ریزی مطلوبی داشته باشیم.

کد خبر 3752795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کشتی بلد ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
      0 0
      با احترام قسمت اول نامه . اقای توکلیان شما چرا از ضعف کارخودتان حرفی به میان نمی اورید ومشکل داو.ری را دستاویز قرارمی دهید .واما ضعف های کادر فنی ازاد را به اختصار توضیح می دهم :اول ازکشتی رحیمی شروع می کنیم که کادر فنی ما از کشتی گیر ژاپنی هیچگونه انالیزی نداشت .مصاف رحیمی با کشتی گیر ژاپنی این حقیقت را بخوبی برملا کرد ،والبته شکست رحیمی را نیز رقم زد .اما ضعف دوم کادر فنی در وزن 65 کیلو گرم بود که نتواسته این کشتی گیر را برای میدانی چون المپیک اماده کند .این کشتی گیر حتی داشته های فنی قبلی خود
    • کشتی بلد ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
      0 0
      قسمت دوم نامه . را در روی تشک از یاد برده بود با لطف کادرفنی. واما ضعف دیگر کادر فنی در استفاده بی جهت از چلنج در کشتی رضا یزدانی در برابر کشتی گیر اذربایجانی ،باعث گردید که تیم ایران ورضایزدانی دستش از مدال کوتاه شد. جناب توکلیان شما از یکطرف می گویید کشور اذربایجان در مافیای داوری دست دارد از طرف دیگر برای یزدانی با کشتی گیر اذربایجانی بیجا درخواست چلنج می کنید .ویک امتیاز با بی تدبیری شما به کشتی گیر اذربایجان داده می شود .در صورتی که اگر شما درخواست چلنج نکرده بودید یزدانی در وقت دوم
    • کشتی بلد ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
      0 0
      با اخطار وامتیازی که از کشتی گیر اذربایجانی گرفت می توانست برنده کشتی شود. متاسفانه کادر فنی ما در ارمنستان هم این اشتباه فاحش چلنج را مرتکب شد ومدال طلای کشتی گیر 85 کیلو گرمی ما را تبدیل به نقره کرد. ضمنا اقای توکلیان تیم کشتی ازاد ما در ادوار گذشته با امکانات بسیار ناچیز توسط سرمربی های کار بلد در المپیک گذشته در یک دوره یک طلا کسب کردند و در دوره دیگر 2 طلا .توقع ما از کادر فنی ازاد امروز بسیار بیشتر از نتیجه کسب شده بود. چون کادر فنی ازاد در ظرف 5 سال
    • کشتی بلد ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
      0 0
      گذشته تیم کشتی را با تمام ساز وبرگ در اختیار داشته .امیدوار هستیم در اینده جبران کنید.