۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱

مدیرکل اقتصاد و دارایی آذربایجان غربی:

۹ پروژه سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی عملیاتی شد

۹ پروژه سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی عملیاتی شد

ارومیه – مدیرکل اقتصاد و دارایی آذربایجان غربی گفت: از آغاز فعالیت دولت یازدهم تاکنون بالغ بر ۹ پروژه سرمایه گذاری در استان مصوب و عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، داود غفارپور صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری این پروژه ها یک میلیارد و ۴۳ میلیون دلار است که ۹۴۸میلیون ریال در طول دو سال اخیر مصوب و عملیاتی شده است افزود: گام اساسی دیگر این حوزه تدوین فرصت های سرمایه گذاری بالغ بر ۷۱ فرصت در فرم های دو برگی خلاصه وضعیت بود.

وی ادامه داد: از ۱۲ پروژه ملی شش پروژه در قالب کارگروه اقتصاد مقاومتی از جمله بهبود فضای کسب و کار و استقرار خزانه داری الکترونیک به صورت خاص در استان در دستور کار قرار داده است

غفارپور با بیان اینکه ۳۸ شاخص کسب و کار در استان با مشارکت ادارات استانی بومی سازی شده است عنوان کرد: در راستای ارائه توانمندیهای استان اینفوگرافی ۱۷ شهرستان در سه زبان تهیه و تدوین شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی آذربایجان غربی اضافه کرد: تهیه بسته سرمایه گذاری در قالب مینی فلش با تاکید بر مشوق های سرمایه گذاری و شرایط استانی برای متقاضیان سرمایه گذاری اقدام بعدی این حوزه بود.

وی در خصوص موازی کاری مراکز سرمایه گذاری در استان ها و پنجره واحد گفت: پنجره واحد به صورت کلی محقق نشده و ما این پنجره را در فضای فیزیکی عملیاتی کرده ایم و در مرکز خدمات سرمایه گذاری ذیل ستاد سرمایه گذاری این مرکز مکلف است نماینده تام الاختیار مستقر کند و ۱۹ دستگاه اجرایی در راستای خدمات شناسایی شد و با حکم استاندار مشغول فعالیت شدند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تشکیل غیر اصولی و غیر کارشناسی مرکز خدمات در استانداری ها و وزارت کشور که قانونا باید در اختیار دارایی باشد تاکید کرد: دبیری این مرکز هم در اختیار مرکز دارایی است و ان مرکز صرفا مسئولیت جذب و هماهنگی با سرمایه گذاران ایرانی مقیم در خارج است.

غفارپور درآمد سرانه استان در سال ۹۴ را برای هر نفر ۸۵ میلیون ریال و رتبه ۲۶ کشوری  اعلام کرد و گفت: بر اساس آمار سال ۹۳ میزان درامد خالص خانوار شهری ۱۷۴ میلیون ریال بوده و کشوری ۲۴۱ میلیون ریال و در رتبه ۳۱ کشوری بودیم و درامد خانوار روستای هم ۱۳۴ میلیون ریال که رتبه ۱۴ کشوری را دارا بودیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی اظهارداشت: بر اساس امار سال ۹۴ مطالبات بانکی بالغ بر ۸۳۴ میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال گذشته ۶.۸ افزایش داشته و نسبت به کل تسهیلات پرداختی ۷ درصد است.

غفارپور کل اعتبارات هزینه استان را ۱۷ هزار و۷۷۴ میلیارد ریال اعلام کرد: اعتبارات تملک دارای سرمایه ای استان ۲۸۰ میلیارد تومان با ۳۸ درصد کاهش بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی درآمد مصوب استانی در سال ۹۴ بالغ بر ۷۷۷۹ و عملکرد ۷۱۰۷ میلیارد ریال بوده است، جمع درآمد وصولی استان را بالغ بر ۸۷۳۵ میلیارد ریال با ۱۳ درصد اعلام کرد.

غفارپور ضریب خودکفایی مالی استان را در سال گذشته ۳۲.۳ اعلام کرد و گفت: ضریب برداشت ۴۰ درصد، کارایی مالیاتی ۲.۱ درصد، نسبت درآمد استانی به اعتبارات هزینه ای ۴ دهم درصد، نسبت درآمد به کل اعتبارات ۳ دهم درصد، اندازه دولت هشت صدم درصد و تراز بودجه استان منفی ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال  بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت: با توجه به عدم پرداخت سود توسط خود دولت هیچ گونه عملکردی در حوزه سهام عدالت و پرداخت سهام به مردم در دو سال گذشته نداشته ایم.

وی یاد آور شد:میزان بدهی دستگاههای اجرایی، پیمانکاران، کارمندان و ...تا پایان سال ۹۴ بالغ بر ۳۷ هزار میلیارد ریال بوده و کل مطالبات دستگاه های اجرایی از دولت و بخش خصوصی هم ۹۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

کد خبر 3756243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha