موتور برنامه‌ساز شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شد

موتور برنامه‌ساز شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شد

با هدف حمایت از ساخت شبکه‌های اجتماعی بومی، موتور برنامه‌ساز شبکه‌های اجتماعی (موتوشاب) داخلی و پرتال جامع شبکه‌های آنلاین رونمایی و راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این پروژه ها توسط سازمان فناوری اطلاعات و با همکاری دانشگاه شریف و انجمن کامپیوتر ایران در حاشیه همایش حمایت از توسعه شبکه های اجتماعی داخلی توسط وزیر ارتباطات به بهره برداری رسید.

موتوشاب ابزار برنامه‌سازی مبتنی بر اپن سورس (منبع باز) برای ساخت شبکه های اجتماعی است که به تولیدکنندگان این شبکه‌ها کمک خواهد کرد تا با سهولت بیشتری نسبت به راه اندازی این شبکه ها اقدام کنند.

در این همایش، علاوه بر راه اندازی موتوشاب و پرتال جامع شبکه های اجتماعی بر خط، دستاوردهای پروژه ملی توسعه امن شبکه‌های اجتماعی داخلی نیز با حضور وزیر ارتباطات و دبیر شورای عالی فضای مجازی به بهره برداری رسید.

در این راستا، سازمان فناوری اطلاعات سری کتاب های راهکارهای توسعه امن برای شبکه های اجتماعی آنلاین داخلی را در جهت حمایت از خدمات و محصولات مبتنی بر شبکه های اجتماعی ارائه کرد.

همچنین از اسناد توصیه های امنیتی و حریم خصوصی در شبکه های اجتماعی و بسته های آگاهی‌رسانی فعالیت امن در شبکه‌های اجتماعی با رویکرد حفظ امنیت و حریم خصوصی در این مراسم رونمایی شد.

به گزارش مهر، این همایش ملی به مدت دو روز در پژوهشگاه نیرو در حال برگزاری است.

کد خبر 3762564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha