۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۵

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص):

سیل جمعیت جوانان در اربعین بیانگر آهنگ سریع حرکت فرهنگ تشیع است

سیل جمعیت جوانان در اربعین بیانگر آهنگ سریع حرکت فرهنگ تشیع است

کرمانشاه- فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) گفت: سیل جمعیت جوانان در مراسم اربعین نشان از رشد جوانان ما در مسائل فرهنگی و آهنگ سریع حرکت فرهنگ تشیع است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن ریحانی ظهر امروز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر ماه محرم را نقطه شروع حرکت خوبی دانست و گفت: امروز دین ما وابسته به محرم و عاشوراست و تمام دین و مسائل جامعه  ما به امر به معروف و نهی از منکر وابسته است.

وی با تاکید بر اینکه باید مصادیق امر به معروف و نهی از منکر را در اقشار مختلف بدانیم، افزود: باید هر چیزی را در هر قشری که سنخیت بیشتری دارد به عنوان معروف و منکر معرفی کنیم.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) خاطر نشان کرد: در نظام اسلامی هر کس وظیفه خود را به درستی انجام دهد، معروف است و باعث پویایی جامعه خواهد شد.

ریحانی تصریح کرد: مشکل ما در این کشور این است که همه وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند که امر به معروف و نهی از منکر  تشویقی می تواند در  رشد جامعه بسیار موثر باشد.

وی به فلسفه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: آمدن معروف قبل از منکر، خواست خداوند در قرآن نیز است و به این دلیل است که در اجرای این فریضه در ابتدا به تذکر لسانی تاکید شده که جامعه ما نیز باید در این مسیر حرکت کند.

ریحانی با بیان اینکه امروز ناهنجاری های فرهنگی در جامعه زیاد است، اظهار داشت: امروز طبق فرمایش مقام معظم رهبری ،شان جوانان امروز از شان جوانان دوران دفاع مقدس هم بالاتر است.

این فرمانده ارشد نظامی ادامه داد: امروز جوانان ما تا آن حد رشد فرهنگی کرده اند که در اربعین سیل جمعیت جوانان به سوی کربلا می رود و این نشان از رشد جوانان ما در مسائل فرهنگی و آهنگ سریع حرکت فرهنگ تشیع است، لذا باید با توجه به اینکه مردم ما مردم بسیار فرهنگی هستند آن اندک مشکلات نیز رفع شود.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: باید در هر قشری ما طلایه داران فرهنگی داشته باشیم و راه اندازی طلایه داران در هر قشری، یقینا این آهنگ رشد را سریع تر خواهد کرد.

کد خبر 3783843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha