۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۹:۱۹

تداوم روزهای سخت برای چپگرایان در سرزمین قهوه؛

شکست «کارگران» در انتخابات برزیل/ قطعه دوم پازل غرب تکمیل شد

شکست «کارگران» در انتخابات برزیل/ قطعه دوم پازل غرب تکمیل شد

حزب چپگرای «کارگران» برزیل در انتخابات شهرداری ها متحمل شکست سنگینی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، شمارش ۹۸ درصد از آرای انتخابات شهرداری ها در برزیل حکایت از آن دارد که حزب کارگران به رهبری «لولا داسیلوا» رئیس جمهور اسبق، در دور اول انتخابات شهرداران و شوراهای برزیل در سائوپائولو و همچنین تعداد دیگری از شهرها که پایگاه های تاریخی این حزب محسوب می شد، شکست خورد.

 براساس شمارش ۹۸ درصد آرا ، در انتخابات سائوپائولو «خوا دوریا» از حزب رقیب با کسب ۵۳.۴۲ آرا توانست در این شهر به پیروزی برسد.

برزیلی‌ها روز یکشنبه برای انتخاب شهردارها و اعضای شوراهای شهر بیش از پنج هزار و ۵۰۰ مرکز، به پای صندوق‌های رای رفتند. این انتخابات نخستین نمودهای چشم‌انداز سیاسی برزیل پس از برکناری «دیلما روسف» از ریاست جمهوری را نمایان کرد.

برخی از تحلیلگران معتقدند که روند برکناری روسف از قدرت برنامه ای که از سوی غرب و غرب گرایان حاضر در برزیل به اجرا گذاشته شده و شکست حزب کارگران مرحله دوم از این نقشه بوده است.

این در حالی است که حزب چپگرای کارگران برزیل که با برکناری روسف به واگذاری قدرت به میانه روها واداشته شد، این روزها با داستان اتهامات مالی نسبت داده شده به «داسیلوا» رئیس جمهوری پیشین و از اعضای با سابقه این حزب دست و پنجه نرم می کند و احتمالا شانس زیادی در صحنه رقابت نخواهد داشت.

 از دیگر ویژگی های رقابت جاری علاوه بر افول اقبال حزب کارگران، می توان به ممنوعیت حمایت مالی شرکت های بزرگ از ستادهای انتخاباتی اشاره کرد که واکنشی به فساد مالی سیاستمداران برزیلی و همچنین ممانعت از تکرار رسوایی مالی «پتروبراس» شرکت نفت ملی برزیل است.

کد خبر 3785638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha