ائتلاف ملی عراق:

تعلیق روابط بغداد با آنکارا بهترین پاسخ به سخنان اردوغان است

تعلیق روابط بغداد با آنکارا بهترین پاسخ به سخنان اردوغان است

ائتلاف ملی عراق در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه، تعلیق روابط بغداد ـ آنکارا را بهترین پاسخ به سخنان رجب طیب اردوغان دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مسئولان عراقی به اظهارات توهین آمیز رئیس جمهور ترکیه خطاب به نخست وزیر عراق واکنش نشان دادند.

بر اساس این گزارش، ائتلاف ملی عراق که «عمار حکیم» ریاست آن را برعهده دارد، خطاب به اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: بهترین واکنش به اظهارات اردوغان در قبال عراق، تعلیق روابط بغداد با آنکارا است.

پیش از این رئیس جمهوری ترکیه با لحنی توهین آمیز، در پاسخ به درخواست مشروع نخست وزیری عراق مبنی بر لزوم خروج نظامیان ترک از این کشور، به وی هشدار داد که تصمیم گیری در این مورد را به دولت آنکارا بسپارد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در واکنش به درخواست مشروع «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق که خروج نظامیان ترک از پایگاه «بعشیقه» را خواستار شده بود، گفت: حد و مرز خودت را بشناس، نظامیان ترکیه از دولت بغداد دستور نمی گیرند!

اردوغان در ادامه مدعی شد: عراق در رابطه با پایگاه بعشیقه خواسته های مشخصی مطرح می کند و حالا هم از ما می خواهد که این محل را ترک کنیم حال آنکه کار ارتش ترکیه هنوز به آنجا نرسیده که از بغداد کسب تکلیف کند.

وی ادامه داد: رفتار نخست وزیر عراق به مثابه توهین به من است و به او می گویم که بهتر است اول حد و حدود خودت را بشناسی.

این اظهارات توهین آمیز اردوغان خطاب به العبادی در حالی مطرح می شود که ارتش ترکیه بدون مجوز دولت مرکزی بغداد وارد خاک عراق شده است؛ اقدامی که در چارچوب قوانین بین المللی نوعی اشغالگری محسوب می شود.

کد خبر 3792917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha