۲۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۳۲

پیام توهین آمیز «اردوغان» به «العبادی»:

حد و مرز خودت را بشناس/نظامیان ترکیه از بغداد دستور نمی گیرند

حد و مرز خودت را بشناس/نظامیان ترکیه از بغداد دستور نمی گیرند

رئیس جمهوری ترکیه با لحنی توهین آمیز، در پاسخ به درخواست مشروع نخست وزیری عراق مبنی بر لزوم خروج نظامیان ترک از این کشور، به وی هشدار داد که تصمیم گیری در این مورد را به دولت آنکارا بسپارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در واکنش به درخواست مشروع «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق که خروج نظامیان ترک از پایگاه «بعشیقه» را خواستار شده بود، گفت: حد و مرز خودت را بشناس، نظامیان ترکیه از دولت بغداد دستور نمی گیرند!

اردوغان در ادامه مدعی شد: عراق در رابطه با پایگاه بعشیقه خواسته های مشخصی مطرح می کند و حالا هم از ما می خواهد که این محل را ترک کنیم حال آنکه کار ارتش ترکیه هنوز به آنجا نرسیده که از بغداد کسب تکلیف کند.

وی ادامه داد: رفتار نخست وزیر عراق به مثابه توهین به من است و به او می گویم که بهتر است اول حد و حدود خودت را بشناسی.

این اظهارات توهین آمیز اردوغان خطاب به العبادی در حالی مطرح می شود که ارتش ترکیه بدون مجوز دولت مرکزی بغداد وارد خاک عراق شده است؛ اقدامی که در چارچوب قوانین بین المللی نوعی اشغالگری محسوب می شود.

در هفته های اخیر درگیری لفظی بین سران ترکیه و عراق پیرامون خروج نیروهای ترکیه از پایگاه بعشیقه بالا گرفته تا جایی که طرفین سفرای یکدیگر را برای ارائه توضیحات احضار کردند و حیدر العبادی هشدار داد که تداوم رفتار ترکیه خطر به راه افتادن جنگ منطقه ای را افزایش می دهد.

 با این حال، ترکیه ادعا می کند که با اهداف آموزشی و بنا به درخواست اقلیم کردستان عراق در بعشیقه حضور نظامی دارد.

گفتنی است، سخنگوی «حشد الشعبی» در عراق پیشتر اعلام کرده بود: در صورتی که نیروهای حشد الشعبی در جریان عملیات آزادسای موصل وارد این شهر شده و نیروهای ترکیه ای را مشاهده کنند، همچون داعش با آنها برخورد خواهند کرد.

کد خبر 3792897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha