۲۹ مهر ۱۳۹۵، ۲:۲۳

آمریکا دکترین بازدارندگی در برابر کره شمالی را تمدید کرد

آمریکا دکترین بازدارندگی در برابر کره شمالی را تمدید کرد

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که مقامات واشنگتن و سئول با تمدید دکترین بازدارندگی در برابر کره شمالی موافقت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که مقامات واشنگتن و سئول با تمدید دکترین بازدارندگی در برابر کره شمالی موافقت کرده اند.

«یون بایونگ سی» وزیر امور خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه در واشنگتن به خبرنگاران گفت که «آمریکا و کره جنوبی بر سر تحقق بخشیدن و رسمی نمودن دکترین تمدید بازدارندگی که محور تعهدات آمریکا در دفاع از کره جنوبی است، به توافق رسیده اند».

این دو متحد دیرینه همچنین توافق کردند که قطعنامه جدیدی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه نمایند.

وزیر امور خارجه کره جنوبی در ادامه افزود: «ما [واشنگتن و سئول] در راستای تصویب قطعنامه ای جدید در شورای امنیت با هدف بستن راههای گریز موجود و وضع تحریمهای مستقلانه و سنگین تر در هماهنگی با قطعنامه شورای امنیت و تشدید انزوای کره شمالی در عرصه جهانی، با یکدیگر همکاری خواهیم کرد».

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا نیز افزود که واشنگتن به زودی سامانه ضد موشکی خود موسوم به «تاد» را در شبه جزیره کره مستقر خواهد کرد.

این در حالی است که روسیه و چین ضمن مخالفت با استقرار این سامانه در شبه جزیره کره، هدف آن را چیزی فراتر از بازدارندگی در برابر کره شمالی و در جهت تأثیرگذاری بر منافع چین و روسیه در منطقه ارزیابی می کنند.

با این حال، آمریکا و کره جنوبی همکاریهای دفاعی خود را در پرتو آزمایشهای جدید موشکی و هسته ای کره شمالی گسترش داده اند؛‌ آزمایشهایی که جامعه جهانی به شدت آنها را محکوم کرده و به وضع تحریمهای جدید و سنگین شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ انجامیده است.

کد خبر 3800820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha