۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۷

در خطبه های نماز جمعه تبریز مطرح شد؛

ضرورت ارزش‌دهی به نخبگان جوان کشور/ توان دفاعی و نظامی توسعه یابد

ضرورت ارزش‌دهی به نخبگان جوان کشور/ توان دفاعی و نظامی توسعه یابد

تبریز – امام جمعه موقت تبریز بر ضرورت ارزش‌دهی به نخبگان جوان کشور تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت جوانان کشور استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت ‌الله محمد تقی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز که باحضور پرشور مردم ولایی و نمازگزار تبریز در مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد، با تسلیت ماه محرم و ایام عزاداری و سوگواری امام حسین(ع) ابراز داشت: امام حسین (ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر جان خود و خانواده اش را فدا کرد.

وی سپس با تاکید بر اینکه راه امام حسین(ع) راه مسجد است، افزود: هر راهی که به خداوند ختم شود انسان را نجات می دهد، راه خدا همان راه مسجد، قرآن و نماز است.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه امروز ۱۹ ماه محرم است که اسرای کربلا راهی شام و کوفه شده ‌اند، گفت: از امروز اسرای کربلا به درجه شهادت نائل آمدند و باید عزاداری امام حسین(ع) در تمام این روزها برگزار شود.

وی سپس با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری نیز بر این عزادارای ها تاکید دارند، گفت: باید همه مردم عزای امام حسین را نگه دارند و مساجد و نمازهای جماعت و جمعه همیشه مملو از مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان باشد.

نیروهای هوایی آماده مقابله با جسارت دشمن هستند

آیت ‌الله آل‌هاشم به برگزاری رزمایش بزرگ و قدرتمندانه نیروی هوایی اشاره کرد و گفت: در این همایش مشخص شد که چرا دشمن توان حمله نظامی به کشورمان را ندارد و می خواد از طریق فرهنگی و جنگ نرم به این کشور حمله کند. در این رزمایش نیروها نشان دادند که آماده مقابله با هر گونه جسارت از طرف دشمن به کشور و مرزهای کشورمان هستند.

وی با اشاره به اینکه توان دفاعی و نظامی کشور باید توسعه یابد، ادامه داد: باید نیروهای مسلح چنان آمادگی داشته باشند که دشمن فکر جسارت به ایران را به گور ببرد.

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر اینکه آمادگی نیروهای مسلح جرأت و تفکر تجاوز به جمهوری اسلامی را از دشمن می‌ گیرد، ادامه داد: باید همواره برای دفاع از مرز و بوم آماده بود.

وی همچنین در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تبریز به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان و دانشمندان جوان اشاره کرد و گفت: باید به نخبگان جوان کشور ارزش دهی شود.

آیت ‌الله آل‌هاشم به هفته تربیت‌ بدنی نیز اشاره کرد و گفت: باید مردم روزانه نگاه ویژه ای به سلامتی و ورزش داشته باشند که با ورزش کردن می توان سلامتی بدن و کاهش انواع بیماری ها رو تضمین کرد.

کد خبر 3801815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha