۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۵۰

نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه همدان:

اقتصاد مقاومتی با اصلاح الگوی مصرف محقق می‌شود

اقتصاد مقاومتی با اصلاح الگوی مصرف محقق می‌شود

همدان - نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه همدان گفت: اقتصاد مقاومتی با تکیه بر منابع داخلی و اصلاح الگوی مصرف محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غیاث الدین طه محمدی ظهر دوشنبه در گردهمایی ائمه جماعات بخش مرکزی همدان که پیرامون بررسی نقش حفظ کاربری اراضی در اقتصاد مقاومتی برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت شیعه با تاسی از دین و شریعت خود باید به سهم خود طبیب جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه هر باید و نباید و هر واجب و حرام و هر تکلیف اجتماعی، سیاسی، اخلاقی، تربیتی اگر در کپسول دین به خورد مردم ارائه شود مردم بهتر آن را می پذیرند، عنوان کرد: ارائه مسایل با چاشنی دین به مردم بسیار اثر گذار است.

وی با تاکید بر اینکه باید هر روحانی و طلبه به مسایل اشراف داشته باشد به مقوله اسراف اشاره و با بیان اینکه در کشور و در بسیاری از قسمت ها از جمله آب اسراف وجود دارد، افزود: بسیاری از مردم در زمان وضو گرفتن متوجه اسراف خود نیستند.

آیت الله محمدی درخصوص مصرف شکر و نمک در کشور نیز با بیان اینکه پزشکان معتقدند نمک و شکر سم سفید است اما در مصرف این دو محصول نیز اسراف وجود دارد، گفت: باید برای رفع این مشکلات برنامه داشت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه استفاده بهینه از آب، خاک، هوا، معدن، سنگ و غیره که خدا در اختیار انسان قرار داده واجب است و باید از این نعمات به خوبی بهره گرفت، افزود: علمای دین و روحانیون باید الگویی اسلامی و دینی برای استفاده بهینه از نعمات خداوند پیدا کنند.

وی با بیان اینکه ایرانی ها در خرید لباس، مسکن، ماشین و برپایی مراسم عروسی و عزاداری اسراف می کنند، تاکید کرد: اگر الگوی مصرف را به مردم یاد دهیم ۵۰ درصد اقتصاد مقاومتی حل شده است.

آیت الله محمدی با اشاره به ساخت ویلا های مجلل در باغ های همدان، افزود: پولی که در همدان برای ساخت ویلا ها هزینه شده امکان ایجاد چند کارخانه و از بین بردن بیکاری در استان را دارد.

وی باتاکید بر اینکه در کشور چند میلیارد تومان پول خرج وسایل آرایشی می شود اما روحانیون چنین مسایلی را برای مردم بازگو نمی کنند، به محصولات تراریخته اشاره کرد و افزود: اسراییلی‌ها و دشمنان گندم، جو و ذرت را دستکاری می کنند تا زن و مرد مسلمان را عقیم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه همدان با بیان اینکه ۳۲ درصد زنان و مردن جوان عقیم هستند، ادامه داد: یکی از دلایل عقیم شدن مردان پوشیدن لباس های تنگ است.

آیت الله محمدی با اشاره به اینکه دشمن از هزار جبهه وارد شده و با اسلام و مسلمانان می جنگد در حالی که ما متوجه نیستیم، عنوان کرد: نسل امروز را باید برای فردا تربیت کرد.

کد خبر 3804800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha